Sång och träningshästar

Nyss hemkommen från Fagersta. Har varit och repat med sånggänget! Snart gäller det, tre torsdagar i rad ska vi ha framträdanden! Kul kul! Sist vi repade var det lätt kaotiskt med alla nya låtar, men idag kändes det som om saker o ting började falla på plats! Så det blir nog bra tillslut!

Kynnirs nya sto Katla med föl går nu tillsammans med Kynnir ute på fribetäckning. Gissa om gossen e nöjd!
Man blir så lycklig av att se lyckliga hästar:)

På hästfronten går det framåt. Det är lite lugnare såhär mitt på sommaren, men ett gäng hästar är det att träna!
Söta Brjánn besiktades igår på Strömsholm ua och har nu flyttat till sina nya ägare Marie och Erika. Stort lycka till med er nya häst! Jag tror det kommer bli kanon!

Seidur har jag börjat meed lite smått. Hittills har vi mest ägnat oss åt att repetara lite grunder både från marken och uppsuttet. Han är inte töltsatt men kommer få jättelätt för tölten. Lite fräck är han men annars är det nog en ganska rar kille innerst inne:) Mer om honom inom kort när vi kommit lite längre i träningen!

Thokkadís har jag börjat töltsätta och hon har fattat grejen och tickar på några meter. Duktig tjej!

Hrekkur rider jag ut på. Han är som man brukar säga inåkt:) Och det är nu det roliga börjar, att få honom ridbar! Han har nyss lärt sig flytta för skänklar vilket gick rätt lätt. I ridningen är det i nuläget mest tölt som gäller! En riktig töltmaskin för den som vill ha en rolig och utvecklingsbar unghäst! Han e ju till salu den lille mannen...

Gandur letar fortfarande efter en ny matte/husse. Om nån vill ha en stor kille med trevlig tölt och trav. Grundriden men behöver mer träning. Då är det här hästenn för dig! Se annons under till salu.

Glömde förresten att tacka min bästa hejaklack på SM med Frida i spetsen!!! Tack, you made my day!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0