Forsen/Edda oktobertävling!

Har verkligen haft en toppenhelg! I fredags kväll åkte jag, Linnéa och de finaste grållarna till Forsen. Både vi och hästarna bodde hos Emma och Mattias, mycket trevligt!!! På kvällskvisten hade jag och Eddas Hjältar träning inför Lagshowen som vi skulle visa upp under lunchpausen på lördagen. Det gick fint trots att det var mer än två månader sen vi gjorde den senast:)

Är helnöjd med våra tävlingsinsatser:) Kom till A-final i F2 med både Efni och Kynnir. Efni gjorde allt han skulle, traven kändes dock sisådär, men i stort var jag nöjd med honom. Han kändes väldigt lydig och ridbar, speciellt i tölt, galopp och pass, så det var kul!!! Vi slutade på 5.50 och fik därmed en plats i A-finalen.
Kynnir kändes häftig som få i tölten (7.5 7.0 7.0) och mjuk och fin i traven, där kan vi ha lite mer tryck, men det kändes ändå jämt och stabilt. Felfattning i galoppen, typiskt!!! Fick två helt ok passläggningar, mer tempo behövs dock för att vi ska komma upp i poäng. Men samma här, är nöjd och vi gick ut på 6.10!!! Och låg därmed tvåa i uttagningen efter Carin Riesenfeld på Svipur.
I finalen idag red jag Kynnir (men Efni hade gärna också velat vara med...han sa det till mig).
Fick i tölten 7.0 7.0 6.5 och i övriga gångarter låg vi på 6.0 och 6.5 i allt (en 5.5 i pass). Gick ut på 6.24!!! personbästa!!!! Gissa om jag var glad:) Det var en oerhört jämn final. Jag och Carin slutade på samam poäng, men domarna valde oss som vinnare!!! Så det blidde en blågul rosett! Jippi!!!
Extra kul var att vi kom tvåa bland de vuxna i speedpass!!!!

Lagshowen som vi visade upp på lördagen gick också som en dans:) Tack tjejer, ni är bäst!!!
och det har varit jättekul att träffa Frida, Freja o alla andra!!! En helhärlig helg!!!

Nu väntar kudden....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis!!!

2011-10-02 @ 23:04:17
URL: http://sannasant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0