Första arbetsdagen

Idag var det dags att börja jobba, kul kul!
Jag börjde dagen med att rida Haukur och Falinn, mina två gamla vänner. Falinn kändes som när jag lämnade honom, klika mjuk och fin och tölten som han hittade förra året satt där fortfarande. Haukur hade kommit på lite småhyss, men kändes annars helt ok.
Jobbade med Ifli från marken och han kom ihåg allt han gjorde förra året. Vi fick avbryta hans träning då för han var lite halt bak. Det var han nu också, ser ut som det sitter uppe i höften, vet inte rikltigt vad det kan vara. Så vi får se hur vi ska göra med honom...
Har fått en "projekthäst" Kouggur, en valack som blir 4 snart. Han är oinriden och har kommit undan från marken ett or´tal gånger med diverse saker, som t.e.x att dra.... inte kul... Jag lyckades få tag i honom och fick till slut in honom i rundkorallen. Tränade join up och longering i lina, han var faktiskt riktigt duktig tillslut! Hoppas han är bra imorgon (eller bättre iallafall). Kobbi var en riktig grinpelle idag. Han är inte van att det sätts krav på honom, så han blev jättearg när jag bad om såna simpla saker som att stå still och flytta för skänklar, slutade halvbra, i slutet av veckan ska han förhoppningsvis vara from som ett lamm:) Red Meyla också, bara i skritt tränade att länga steget och överlinjen. Hon är kanonfin häst men blir lite hög i formen o kort i steget. men hon har alla förutsättningar. Hon hade dessutom blivit lite rundare vilket verkligen klär henne. När vi började med henne förra året såg hon ut som en liten sparris med fyra långa ben o en fin hals, men nu börjar hon se ut som en häst! Just det Lögur, musblacken som var så svårfångad och lite speciell som jag började med sist.. Han var ju riktigt trevlig på slutet och kom fram i hagen och så. Han har också vilat och det var bara att börja där vi slutade, så det var kul!
Har verkat lite hovar också och grejat med lite annat. Måste nog säga att dagens stjärna blev Ifli, inte för att vi gjorde så mycket men det lilla vi gjorde gick väldigt bra!!!
Ny dag och nya tag imorgon!!!
Nu ska jag åka ner till Thea och snicksnacka lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0