Hästrapport...

Nu börjar träningsperioden närma sig sitt slut. Alla unghästar har utvecklats fint. Brana har varit sur nu när jag börjat med tölten men både igår och idag har det klickat lite och hon tänker rätt och töltar till och med några steg. Så innan hon åker hem ska hon nog kunna ticka på lite:) Isold har väldigt mycket tölt och pass i sig. Håller på med traven men den känns väldigt försiktig och fyrtaktig. Hoppas få lite fason på den innan hon åker hem på vila. Hon känns dock väldigt ridbar i skritt och tölt, så det är kul!
Imd håller på att ta sig ur "grisepasstadiet"... Trav och galopp funkar bra och tölten blir bra. När hon hittar balans och styrka,men hon är på gång!
Greidi känns mjuk och ridbar i skritt och trav och jag har tänkt börja lite smått med tölten. Han känns lite omogen dock, så en vila skulle inte sitta fel och sen att man rider igång honom i vår igen. Han är ju trots allt bara 3 år... Tycker ändå han är duktig!
Seidur har flyttat till sin nya matte Maria och de verkar trivas hur bra som helst ihop! nästa vecka kommer de och rider lektion, ska bli kul att se dom!!!
Red kurs på Tinna för Nina idag. Hon kändes fin men hon blev väldigt trött... hon känns dock mycket starkare nu, men är fortfarande lite klen... Perfekt med 6 veckor vila när jag är borta så kan vi köra på sen när jag kommer hem. Med sikte på visning i vår/sommar 2012!
Gunnel och Glód och Gaur kom på besök idag och stannar i några dagar. Vi ska jobba vidare med Glóds inridning så de får med sig lite nya verktyg hem att jobba på. Ska bli kul att ha dom här:)
Skriver mer imorgon för nu håller jag på o somnar... Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0