Melbourne Cup

Idag har jag och haukur haft en liten "show-off" för två skolklasser som var här på typ studiebesök, jättesöta var dom! Stod och applåderade varje gång vi red förbi:) Bra träning inför Open Day!!!

Igår kom två nya träningshästar med transport från Canberra; Magni som är en islandsvalack som ska ridas in och så Bjóska som är en korsning islandshäst och American Saddlebreed (tror jag). Hon rör dig väldigt fint i trav!
Började med dom lite från marken nu på em och de verkar båda vara "lättjobbade" hästar. Ska bli roligt:)

Mina andra små pållar sköter sig. Kobbi kändes för första gången helt avspänd, mjuk och ridbar, härlig känsla när det man tragglar med blir befäst och det börjar hända grejer!
Ifli är inte långt efter, han är ju åkbar och är liksom på nästa steg till att bli ridhäst, Bruni och Draumur likaså. Draumur måste jag nog säga blir dagens stjärna idag!!!

Nästa vecka åker jag och Amy och hennes killar på Melbourne Cup. Det är public holiday då så alla är lediga och allt är stängt... Kul att gå på galopptävling:) Finklänning är det som gäller!!! Tror Sabrina och Nina ska åka också, så vi blir ett gäng härifrån:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0