Saker på gång!

Idag har det inte varit lika varmt som tidigare, rätt skönt att vila skinnet lite från solen:) Dagen började med att jag inte fick ur handbromsen på bilen, så Amy kom och hämtade mig, blev en halvtimme sen... Nu har jag lärt mig att inte lägga i handbromsen iallafall...samma sak hände förra året:( Har jobbat på med hästarna idag och hade en liten lektion i Join Up med Kouggur som var en exemplarisk häst att visa på. De har jobbat lite med det men inte riktigt förstått hur de ska göra och varför, men nu så:) Red själv på Draumur idag, han var duktig, men rätt okänslig. Det ska det bli ändring på. Snäll och okomplicerad var han iallafall, så han blir nog såld ganska snart. Två småpojkar blev kastrerade igår; Álfur och Thór. Nästa vecka kommer veterinären och kastrerar fyra till.
Just det imorgon ska jag sätta igång Tandri, deras hingst som är pappa till väääldigt många av hästarna här. Han har inte blivit mycket tränad alls och senast var nåt år sen. Han har ju cancer bl.a runt munnen så det går inte att rida honom på bett. Blir intressant! Har ridit så många av hans avkommor så det ska bli kul att sätta igång honom:)
Gjorde världens äckligaste pizza nu på kvällen till middag, eller rättare sagt ugnen gick sönder så vi fick göra i "grillern". Den blev lite krispig på toppen men botten var jättekonstig. Blääääää!!!!!
Lördag den 5 nov ska vi med några hästar till Port Fairy show och ställa upp i några tävlingsklasser. På söndagen den 6  nov har vi en Open day här med clinic m.m. Vi hade det förra året också vilket var väldigt uppskattat och många kom hit och tittade:) Veckan efter det åker Amy, Thea och jag till Equitana i Sydney. Eventuellt kommer det bli så att jag rider en häst som dom sålt till Sydney. tanken var att vi skulle ha med oss Haukur och ev nån mer, men nu har organisationen för Equitana bestämt att i hingsparaden för man inte rida utan bara leda hästarna. Det var ju där vi showade järnet förra året:( Så ska vi ha några demonstrationer i en mindre inomhusarena. Så det känns ju lite sådär att släpa dit Haukur, det är nämligen 16 timmars bilresa plus att vi måste stanna flera gånger på vägen och vägen är på vissa ställen rena berg och dalbanan...Scary! Vi får se hur det blir. Vi ska dit iallafall så får vi helt enkelt göra det bästa av det. Helgen efter det ska jag med Amy och Thea och familjer till Adelaide. Ska passa kidsen några´timmar när de är på bröllop och sen blir det lite av en minisemestertripp, ska bli skoj!
Nähäpp, nu ska jag snart sussa. Somnade i typ två timmar efter middagen och vaknade just... En stund här och sen ska jag försöka sova igen så jag får sova ordentligt nån natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0