Fullspäckad helg

Fredagen var en lång lång dag,,,
Efter att ha tränat hästar hel dan skulle jag och Anna åka till Örebro och hämta virke till vindskyddet som skulle byggas i helgen, men väl frmme hade det blivit en miss och alla grejer fanna inte, så det slutade med att vi åkte därifrån med en bråkdel av grejerna
Men det visade sig sen tt det inte gjorde så mycket, vi hann ändå inte klart,,,
Hela lördagen gick åt till att gräva och gräva för att få ner plintarna, typ 20 st,,,
Det var jag, Linnéa, min mamma ch vår snickare och vän Alex som var "arbetsteam"!
Idag söndag började vi få upp reglarna så nu börjar det likna nåt, lite roligare att jobba då;)
Hann inte så mycket längre än så, men vi fortsätter nästa helg ch hoppas då bli klara;)
Kommer bli grymt när det e klart! Mysigt för hästarna att ha en härlig torr halmbädd att vila på!

Vid lunch idag åkte jag och Natalie med Efni och Kynnir till Surahammar för att tillsammans med Anette Larsson hålla en islandshästclinic på Surahammars Ridklubbs luciaavslutning
Det gick toppen! Och om två veckor är det dags igen;)

Två hästar har flyttat i helgen; Glitra till Tuva och Anna, bara en liten bit härifrån, så de kommer man se mer av;)
Och Anna har hämtat Litla Hind, som även vandes av från sitt föl Litla Hlý igår
Varken mamma eller dotter verkade bry sig märkbart och idag har lilla Hlý varit hur cool som helst, skönt när avvänjningen går så bra!
Lycka till med era nya hästar!!!

Har visat Úni för sina ägare på kvällen, han blir fin den pållen!
Sen har jag hjälpt Anna på Glitra i ridhuset, de kommer bli så fina ihop!

Nu e jag så trött att jag knappt kan hålla ögnen öppna,,,, dags att sussa,,, god natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0