Härliga hästar!!!

Åååå vad jag älskar dessa hästar!!!
Det e massor med jobb, men man får så mycket tillbaka av dessa underbara, ärliga varelser!

Ser fram emot våren med träningar, tävlingar, visningar och allt annat som hör till:)
Planen med Kynnir är att komma ut på lite nationella tävlingar, och även regional WR på Stenholmen.
Känns skönt att vi redan är SM-kvalade, så vi kan träna på i lugn och ro nu och så blir det tävlingspremiär 31 mars-1 april!
Efni ska jag försöka kvala också, min älskade vita springare!
Tinna kommer tränas hela våren och målet är visning i maj eller ev juni.
Hon har fått bra tempo i tölt, traven känns 1000 gånger bättre och hon känns mycket starkare.
Däremot har hon gått och blivit lite för rund... så det ska vi ta itu med också.
Efter visningen är planen att hon ska betäckas, troligtvis med Óliver frá Kvistum...
Ja det var lite planer för mina pållar... så får vi se vart det leder...

Idag har jag varit på Strömsholm på domarseminarium. Perfekt i tiden såhär innan säsong så man kommer igång med domartänket... Ska försöka hinna med o döma lite i år. Det är så himla svårt att hinna med bara när man själv ska tävla, men på höstkanten ska jag nog lyckas när det lugnat ner sig lite med tävlingar.
Imorgon blir det Strömsholm igen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Tess !! Tinna har bra tölta. Jag har en överaskning som jag gjort i träslöjden.



Kram Johanna:)

2012-01-25 @ 17:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0