Nu e det mycket:)

Nu e det mycket på hästfronten!!! Det gillar jag:)
När man känner att det händer grejer med hästarna och man kommer igång med kursandet och tävlingssäsongen närmar sig....
Den 6 januari hade vi saluhästvisning här på gården. Det var en mycket lyckad dag med duktiga hästar, många och trevliga människor, underbart väder och härlig stämning!
Vi fick intressenter på flera av hästarna och några är redan sålda och har fått nya hem! Önskar dom lycka till med sina pållar!
Under dagen hade vi även en kadriljuppvisning, vilket var kul och lyckat! Det får bli en repris snart, kanske kan åka runt och "turnera" med vår kadrilj! Det är en liten dröm jag har...:)

På hästfronten har följande hänt:
Kynnir och jag jobbar på ridbarhet... han hade en liten down här för ett tag sen men nu känns det som om vi är på väg upp igen. Red kurs för Hinni i lördags och då kändes han riktigt mjuk och ridbar i tölt och trav. Framför allt traven känns säkrare och bättre.
Efni har inte heller varit på topp. Tyvärr blir det lätt så att ens egna hästar kommer i andra hand och det är nog det som hänt lite.. min vita vackra springare som jag älskar så mycket! Men nu har det blivit ändring på det! Jag vet att han har kapaciteten.
Tinna blir bara bättre och bättre. Det är jätteroligt, speciellt som jag har haft henne sen hon var 6 månader gammal.
Hon känns starkare och mer vuxen och har fått massor med tempo i tölten! Känns som att hon kanske till och med kommer va visningsbar i maj! Däremot har hon blivit sund som en boll...hm...fri tillgång har gjort sitt... Till månadsskiftet ska jag ta bort henne därifrån, så det inte behöver bli nån panikbantning senare i vår.
Glotthildur, lilla unghästen börjar bli stor. Hon har lärt sig tölta och det är numer favoritgångarten! Hon är en jätterolig liten filur med glimten i ögat. Blir nog rätt så fin! Har ridit ut både själv och i grupp me henne.
Krummi, världens sötaste och raraste har hittat en ny matte! Det är Annika Gehrke som är den lyckliga! Han är besiktad ua och nu ska han bara spattröntgas på torsdag och sen åker han till sitt nya hem...
Två nya unghästar kom förra helgen; Bogi som är en skäckvalack född 2008. Han är väldigt snäll och rör sig med lätthet, blir nog en trevlig ridhäst (är till salu för 40.000 kr).Han har nu kommit till att han rids i longering i skritt och trav utan problem.
Sen har vi Soldan som är en helt fantastisk varelse! Han rör sig mjukt som en katt och har en enorm elasticitet i steget, fyrgångare. En häst som utmärker sig! Soldan är också till salu.
Nellika är en ny tjej som ska vara här en månad på tillridning. Har hittilla bara hunnit prova henne en gång, men hon verkar vara en tuff tjej med attityd, men med bra gång!
Har fortfarande några härliga hästar som letar nya mattar/hussar här på försäljning: Faxi, Knotte, Knotte, Ivaldi. Riktigt trevliga hästar till bra priser!

På torsdag åker jag, Nike och Filippa och hämtar en häst som kommer gå med på lektioner, en riktigt klippa!
Lektioner efter ö.k, både individuellt och i grupp. Maila till [email protected] vid intresse.

Nääää, nu håller ögonlocken på o faller ihop, får fortsätta imorgon... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0