Mycket har hänt på hästfronten

Häromdan var jag nere i Småland, närmare bestämt Getterum. Lämnade Brana till sin ägare, kändes lite sorgligt, hon har ju varit här så länge nu, blir tomt utan henne... Sen sov jag en natt hos bästa Eva och Tommy som jag inte träffat på länge, har saknat dom! Tog med mig Sylvias två ston hem; Elfa och Dottla som ska ridas in, dom är helsystrar e: Háleggur från Oskarslund (4 och 5 år) och ska ridas in. Igår kom även Saga från Snararp 8 år e: Fákur frá Saudarkróki. Hon ska tränas i några månader, så nu har jag tre nya, bruna damer att jobba med:) Kul kul!!!
Igår åkte Gyllir hem till sin nya ägare Linda i Uppsala. Det blev en liten lektion här innan hemfärd, de var jätteduktiga!Hoppas ni kommer trivas tillsammans, lycka till!!!

Igår kväll red jag lektion för Nina Wahlström med grållarna. Jag var jättenöjd med båda. Efter lite jobb kändes det riktigt bra med båda:)
Avslutade med att rida igenom ett femgångsprogram, försökte hitta en bra gångartsföljd för mig och Kynnir, så nu har vi en plan iallafall, känns skönt! Efni kändes häftig i tölt och pass och övriga gångarter kändes helt ok. Kan dock bli problem med trav och galopp på ovalbanan när man är fler på banan samtidigt, men man kan inte göra mer än sitt bästa, så vi får hoppas att det går vägen!

Nu kallar kudden... Ladda för en ny dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0