Min lilla fina fölis!!!

I fredags em den 25 maj skulle jag åka till Linnéa i Göteborg em/kväll, fram och tillbaka bara och hämta ett flyttlass... Det sista jag gjorde innan jag åkte var att kolla Eldraun som såg helt obekymrad ut och inte visade minsta tecken på att hon skulle kunna tänkas föla det närmsta dygnet. Några timmar senare ringer Filippa och säger att det står ett hingstföl i hagen... Kunde inte tro det! Men det var sant! Världens goaste hingstföl!!! Fux med stjärn som jag hade beställt:)
Eldraun är en jätteduktig mamma, och tålmodig! Hon låter de andra hästarna och vi hälda på den lille och verkar väldigt stolt över sin son!
Nu har han hunnit bli 2 dagar gammal redan!
Prinsen är e: Garri frá Reykjavík och u: Eldraun från Älvhyttan
Han har inte fått nåt namn än, men jag funderar på Samson från Tenglagården.
Det måste ju vara nåt som har med musik att göra, tänkte på Regia Spektors låt "Samson" som jag bara ääälskar!!!
Men förslag är välkomna, det får gärna börja på E eller G.


Kommentarer
Postat av: larserik

Samson och Delila är ju också en opera av Camille Saint-Saens. Så där har vi ju ytterligare en musikalisk anknytning

2012-05-30 @ 08:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0