Uttagning Lag-SM, Småland och Dögg...

I fredags hade vi uttagning till Lag-SM på Forsen. Vi har fått ihop två lag i år, jättekul att så många vill vara med!
Vi hade inte vädret på vår sida...regn regn och mera regn... Men hästar och ryttare gjorde bra ifrån sig ändå!
Jag hade tre av mina hästar med. Filippa red Efni och gjorde fina uttagningar i T5 och FS1, så kul att se sin vita springare på banan! Johanna red Tinna, de var också duktiga, red FR1 (flagglopp) och T6 (lätt T2). Allt gick toppen förutom att Tinna inte riktigt förstod att hon skulle fortsätta tölta när Johanna släppte tygeln... inte så lätt när man inte fått träna innan. Moa red Muninn i T6 och CR1 (terräng) och såg fina ut de med.
Man blir lite varm i kroppen när man ser sina fina på banan!
Alla andra var också bäst!!! Nu väntar vi bara på att få svar från SIF på vilka lag som kommit med, men det får vi inte förrän om en månad... Så så länge är det bara att hålla tummarna!

Passade på att hälsa på min fina Vivaldi som numer bor i hingstflocken på Forsen. Han såg välmående ut och jag tror nog han hade växt en liten aning sen sist, min goding! 

Lördag morgon åkte vi hem med alla hästar, sen var det bara att lasta om... Elfa och Dottlas tur.
Min mormor och morfar har fyllt jämt, så på lördagkvällen hade vi släktkalas, väääldigt roligt att träffa alla kusiner, mostrar, morbror, morfar, mormor och allas respektive!
Dottla tog jag med mig ner till matte Sylvia och Elfa lämnade jag hos sin nya matte Johanna i Glanshammar. Hoppas de kommer trivas med varann!

På väg hem tog jag med dräktiga Dögg som numer går i min stoflock och ser så rund o go ut!
Kul att ha henne hemma igen och kan knappt vänta tills hon ska föla. Hoppas allt går vägen bara!
Men nu e det först Eldis bebis som ska pluppa ut. Fölningen e beräknad till slutet av veckan, men jag hoppas hon får tidigare...

Kynnirs första sto för säsongen har blivit betäckt och hunnit åka hem. Snart kommer det fler damer till honom...
Ingen e nöjdare än Kynnir!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0