Kurs och kurs,,,

För er som inte vet, min punkt på datan funkar inte,,, så det ser ibland lite lustigt ut när jag skriver, men men,,,

Har ridit kurs i helgen; i lördags var Nina Wahlström här och jag red Efni och Kynnir
Fick en rolig galoppövning som jag och Efni höll på med, det var välbehövt!
På kvällen åkte jag och grållarna vidare till Forsen, där blev det en lugn kväll
För grabbarna med en massa mat och vila och uppladdning inför söndagens kurs för Gummi
För mig - en kväll i goda vänners lag med Frida och Anna-Karin, och så var helgens instruktör Gummi där!
Fick lite bra tips för båda mina grållar, Gummi gillade grabsen och nu ska vi försöka använda höst och vinter att bli starka och säkra och snabba!!! Kanske kan det bli stilpass till våren, den som lever får se;)

I lördags red jag Freyr för första gången utan lina i ridhuset! Han var så himla bra! Kändes helt avspänd och mjuk i skritt och trav, vi kunde flytta, rida åttvolter i trav och det kändes bara kanon!!! Han blev helt klart lördagens stjärna!

Idag måste det bli Hjálmar som får dagens stjärna! Han har kommit på grejen med tölt nu, poletten har ramlat ner så att säga! Vi töltade på med bra flyt och kunde till och med hålla balansen på volt;) Duktig liten pålle;)

Sen har det hänt en annan kul grej idag! Glitra är såld till Tuva och Anna Lamu och Tuva har ridit lektion på sin nya lilla discokula till häst;) De är sååå fina tillsammans, kommer bli hur kul som helst att följa deras utveckling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0