Julen och ungdomsträning m.m!

Har haft en underbar jul med min älskade, mamma, mina kära syskon, brors tjej och deras lille bebis Lion!
Vi har varit norrut och även hunnit med några dagar på Södra Berget i Sundsvall där vi "spaade" oss och hade det allmänt gott! Hästarna har fått några dagars jullov de också, vilket jag tror att de mår gott av!
Mina inackorderingar har hållit ställningarna här hemma, det har känts tryggt och bra! Tack för att ni finns:)

Har sålt två hästar sen sist. Litur är såld till Therese i Linköping, men han kommer vara kvar här en månad på töltträning. Hon får en jättekul ridhäst, dessutom världens sötaste!
Ovaent är såld till fam Åkervall som även köpte hennes mamma Saga i somras. Lite extra roligt att de två ska få gå ihop. De hade visst gnäggat och blivit jätteglada när de såg varandra;) Det e kärlek det!

Idag har jag och Frida haft Lag-SM träning med våra ungdomar!
Det blev en väldigt lyckad kväll, hela 12 ekipage av 14 kom hit och så några tappra föräldrar:)
Vi började med gymkhana (lekar/tävling) lag Tenglagården mot lag Forsen.
Det var en jämn kamp in i det sista med stämningen på topp och hejaklacken gick inte av för hackor!
I utslagsgrenen så lyckades lag Tenglagården knipa förstaplatsen:) Jippi!!!
Det får bli en repris nästa gång vi ses på Forsen!!!
Hur kul som helst var det, man blev lite sugen att slänga sig upp på en häst o vara med!!! Sånt här borde man göra oftare...

Efter det blev det lite programridning och träning i ridhuset alla samtidigt, gick jättebra trots att det var 12 ekipage samtidigt, 12 islandshästar i samma ridhus i galopp samtidigt, det ser man inte varje dag!

Kvällen avslutades med pizza och häng inne hos mig och Linnea. Myyyyys!!!

Hoppas på att vi alla ses snart igen! Ni e bara bäst! (bilder kommer snart)...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0