Fy på mig!


Esperanto o jag
Fy skäms på mig! Nu har jag varit sådär seg på att skriva,,, Men nu så;)
Denna vecka har fyra hästar åkt hem, så det känns lite tomt Gandur har promenerat hem till Sjöboviken, men han kommer snart tillbaka på lektion, så vi ses snart igen;) Hoppas att matte Filippa ska ha bra nytta av hans nyförvärvade kunskaper;) Lilla Lea åkte också hem idag, hon är ju bara 3½ och har lärt sig en hel del, så nu ska hon få sig en vila! Sen har även min systers hästar Esperanto och Ozzy åkt hem till sig De har båda varit här i mer än ett halvår och känns som om dom hör hemma här på gården, kommer kännas tomt utan dom,,, tror särskilt att Kynnir kommer sakna sin lille polare Ozzy, de har verkligen lekt sjukt mycket!!!
På ingång denna kommande vecka är tre ston som jag alla har ridit in, kära återseenden! Det är Ósk som är ett svart sto, har inte träffat henne på flera år, så det ska verkligen bli kul! Hon är till salu btw, mer info kommer! Sen är det Imd 5 år som ska vara här på träning inför en eventuell visning i vår/sommar och så Glottis som också hunnit bli 5 år och ska sättas igång efter att ha stått en längre period Ser verkligen fram emot att sätta igång dessa damer igen;)
Idag har jag haft en stallfri dag (förutom morgon- och kvällsfodringar) Jag, Linnéa, Malin och Billy och några kompisar till dom har varit i Romme och åkt utför Det har aldrig gått sså br att åka bräda;) Kände mig nästan bra!!! Åkte rätt fort, lite off pist och kände att jag kunde hänga med och hålla samma tempo som "de duktiga", skön känsla när man känner att man behärskar brädan och börjar våga mer;) Snart måste vi åka igen,,,, så jag inte glömmer hur man gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0