Bästa hästar!

Idag har alla hästar varit duktiga! En sån där bra dag;)
Enya och Katla blir nog dagens stjärnor. Min alldeles egna lilla Enya har blivit stor. Ska jobba med henne denna vecka och nästa och sätta lite grunder.
Idag red jag henne själv på ridbanan för första gången i skritt och trav. Hon är så himla enkel, himla rolig att jobba med;) Det var fjärde gången med ryttare idag och hon fattar redan A, B och C, är bra med bettet och börjar redan förstå fram och ner. Älskade häst!
Annas Katla började jag med igen i torsdags. Hon har varit lite tjafsig och ifrågasatt saker och ting första dagarna, men idag kändes det riktigt bra! Om hon fortsätter så ska jag ev tävla henne på Hrimfaxis hösttävling i september. Även Spraekur ska kanske få följa med och tävla!

Draupnir har kommit några steg framåt i sin utbildning. Han har kommit till att han kan bli longerad med ryttare i skritt och trav och han kan A, B och C. Duktig kille!

Har även fått in en till saluhäst, Saga som är född 1996. Hon är (tror jag) isabellblack, snäll, lättöltad. Pris 35.000 kr. Mer info och bilder kommer under till salu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0