LAG SM 2013

Är på väg hem efter några dagar på Lag-SM på Sävebanan, Göteborg med mina bästa EDDAS HJÄLTAR!
Vi har varit 15 personer som kamperat ihop; laget bestående av Amanda Strandberg, Rebecca Sandor, Nellie Garielsson, Tilde Sköld, Astrid Matsdotter och Malin Sass, förutom laget så var det ett gäng tappra föräldrar och så jag själv som lagledare.

Efter uttagningen i våras gick vi in inför stora Lag-SM på en 10:e plats, så målet vara att försvara den platsen.
Efter första dagens tävlingar låg vi på en 13e plats av 14 lag... men inte lämnade vi in handuken för det. Bara att peppa och ta nya tag inför nästa dag! Uppladdningen blev middag på en restaurang inne i stan med god mat i bästa tänkbara sällskap. Lite skönt faktiskt att lämna tävlingsområdet en stund och suga in ny energi.

Dag 2 bjöd på flera fina prestationer, bl.a Rebecca och Draumur som säkert knep en 2a plats i flaggloppet.
Vi har genom hela tävlingen haft en bra stämning i laget, alla har verkligen hjälpt, stöttat och peppa varandra. Verkligen kul att se!!! Tror nog vi blivit tightare som grupp efter dessa dagar.
Och jag har övat upp min franska hihi;) tack Maria!
Efter halva dag 2 hade vi klättrat en placering och låg på en 12e plats, sakta men säkert jobbade vi oss uppåt...
På kvällen var vi på ryttarfest hela högen tillsammans med alla andra lag. En väl arrangerad och mycket uppskattad fest av ung som gammal! Mina hjältar lyckades på nåt vänster utse mig som fördansare till "de vuxnas" dans till Harlem shake... vet inte hur dom lyckades med det... Fick iaf köra nåt slags nummer som gick ut på att totalspåra, tror btw att jag lyckades rätt bra, haha!!! Som tur var fick jag sen sällis av alla andra vuxna (föräldrar, domare, lagledare, arrangörer m.fl)...
Förutom allt festande fick vi även veta lagställningen efter dag 1 och 2... Snacka om att vi blev glada när vi fick höra att vi under dagen klättart upp till en 5e plats!!! Helt galet!
Bara hem och träna Lag-show mitt i natten för att kunna försvara vår 5e plats...
Mycket slit, men det har verkligen gett resultat, så det var värt varenda minut!

Sista dagen på tävlingen. Alla trötta, solbrända och för lite sömn, men ändå så glada och sugna på att försvara 5e platsen... Det var terräng och lagshow som var de två sista grenarna. Lagshowen har vi tyvärr inte haft chans att träna så mycket på, förutom här på plats. Men de senaste dagarnas träning verkar ha gjort gott! Vi slutade på en 5e plats i lagshowen på poängen 8.30, grymt!
Vi var ett elitlag i voltige med en pigg och sträng "fransk fröken" med militanta drag....som hårt drev på sina slöa och oengagerade elever (som btw vunnit VM och OS i volitige) till framgång... Tillslut får de till en fin kadrilj istället när voltigen inte riktigt funkar som den ska... Vi fick många lovord för den fina kadriljen! Ledaren är ändå inte helt nöjd utan vill visa hur ett riktigt proffs jobbar och hoppar upp på den snälle, tappre Draumur men blir utbuad av publiken... ett riktigt fiasko! Det slutar med att den militanta läraren ramlar och och blir utburen från banan av sina elever... Det visade sig att supersupersupertränaren inte var nån supersupersupertränare...

Vi hade väldigt kul under showen och det verkar publiken också haft!
Tack alla föräldrar som ställde upp med att hålla hästar, sköta musik m.m....

Inför prsutdelningen för hela lag-SM hade vi ännu inte fått resultaten frå Lagshowen så det var väldigt spännande när lagen ett efter ett räknades upp från plats 14 till den hedrande 1 platsen.
Målet var ju att komma som sämst 10a...
Det klarade vi med råge. Vi slutade på en 5e plats totalt!!!
Finner inte ord för hur stolt och glad jag är. Tänk att få vara lagledare till dessa fantastiska tjejer med sina hästar!
Ett stort grattis också till Hrimfaxi unicorns som kom på 7e plats och Riddarna af Eir som kom 2a!!!

Nu är vi på hemväg, alla trötta, nöjda och glada! Och vilka fantastiska hästar vi har som ställt upp och gjort sitt bästa i denna hetta!!! Inget Lag-SM utan dom...

Nu tror jag jag ska sussa en stund... bilder från täv








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0