Nya träningshästar...

Nu har jag haft en sån där bloggsvacka igen:( Men ska försöka bli bättre. Jag tycker ju det e så himla kul att skriva men tiden finns tyvärr inte alltid...

Har sen sist fått hem några nya träningshästar.
Först ut har vi Naepa som är här på inridning. Hon är e: Ísar frá Keldudal u: Birta frá Bakkakoti (som jag visade förra sommaren). Naepa har kommit så långt i sin inridning att hon rids själv i ridhus/ på ridbana. Kan gå fram, stanna och vända. Hon kan en del från marken. Hon har ju redan varit här en sväng på träning tidigare men då bara i arbete från marken. Så hon förstår saker och ting snabbt och känns redan lite ridbar efter två veckor.
Det här kommer nog bli en riktig tölthäst!

Sen har vi Menja som är ett 3-årigt sto e: Vaki från Österåker och u: Angilja från Tuvadalen (som jag töltsatte för nåt år sen, har även ridit in Angiljas mamma Geira). Brun och söt och rolig att jobba med. Denna dam har också en massa tölt i sig, rör sig med fint steg. Menja har bara varit här i en vecka så vi har inte kommit riktigt lika långt. Men blir longerad med ryttare utan problem!

Hrimfaxi är en silversvart valack född 2005 e: Flipi från Österåker. Han har också varit här i en vecka och ska tränas för försäljning. Hör gärna av dig vid intresse! Mer info finns på salusidan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0