Öppet Hus & Påskhelgen!

Fredagens öppet hus blev jättelyckat!
När jag vaknade på morgonen var det alldeles grått på himlen, deprimerande…
Och orostankarna över om vi skulle få ihop allt hopade sig…
Men det visade sig bli en kanondag med strålande solsken och allt bara flöt på!

Jag är så tacksam för alla underbara människor och hästar som gjorde denna dag till en fantastisk dag.
Frida och jag var spindlarna i nätet och red, speakade, organiserade m.m m.m.
Lag-SM ungdomarna med föräldrar styrde ihop det med fika och sålde för fullt hela dagen, det blev en rejäl slant till lagkassan. Bra jobbat!
Bästa Linnéa hjälpte mig med allt möjligt, tack darling! Du e bäst!
Jenny hade med sig värsta ljudanläggningen, så himla bra! Vad gjorde vi utan dig?!
Sen var det all härlig publik, alla ryttare som ställde upp och tävlade, visade saluhästar, hingstar och alla som var med och red kadriljen, tack!

Dagen invigdes med en kadrilj, därefter följde tölttävling, saluhästisning, hingstvisning, fyrgångstävling och trail… Full rulle helt enkelt!

”Mina” hästar var jag jättenöjd med! Efni kändes bättre och bättre i kadriljen ju längre jag red, sen var han även jätteduktig med Lisa i töltkeppnin vilket resulterade i en vinst i klassen. Stoltare hästägare fick man leta efter den dagen!
Odinn med Astrid i sadeln lyckades (trots att det var första gången Astrid red honom) ta sig till en semifinal i fyrgångskeppni. Inte illa!
Loke fick ställa upp i kadriljen med Lisa och i trail med Tuva. Han gillade nog att visa upp sig!
Kynnir red jag i hingstvisningen. Det gick bra förutom att det lite svårt att lägga pass på ridbanan då det var väldigt ojämt underlag.
Feila gjorde tävlingsdebut tillsammans med Emma i töltkeppni. Tvyärr räckte det inte till final, men bra debut iaf!
Vivaldi och Ikaros inledde saluhästvisningen med att showa gärnet på ridbanan, fina hästarna!!!

Kan säga att jag sov gott efter den här dagen…
Vi får köra en repris i höst!

Här nedan kommer lite bilder från dagen...

 











 
I lördags var det lugnt, påskfirande hos Linnéas mamma blev det. Mys!

Söndagen bjöd på sol och vi passade på att ta en tripp för att titta på en traktor som vi kanske ska köpa.
Träffade Elle med familj också, det var trevligt! På hemväg blev det spontanfikastopp på ett jättemysigt café. Därefter middag hemma med ett gäng härliga människor. Det får vi göra om snart!

Igår var jag och Linnéa på roadtrip. Första anhalten var Örnäs där vi lämnade av Hlín som troligtvis ska flytta dit. De ska prova henne och se om hon passar i deras verksamhet. Hoppas dom gillar henne.
Sen åkte vi vidare till Gröna gången där min kära syster My håller till med sina hästar. Dags att lämna min fina Enya. Hon ska vila nu nån vecka till och sen ska My träna henne under ungefär en månad. Känns ovant att lämna bort nån på träning, men det känns toppen att ha henne hos systeryster! Hon kommer göra ett kanonjobb!
När hästarna var installerade åkte vi hem till My för lite påsklunch tillsammans med mamsen.
En jättefin stuga har hon flyttat till, syrran. En lugn eftermiddag i solen blev det, inte fy skam!!!                               Väl hemma igen så kom Reynir för att titta/provrida lite hästar. Det blev Glottis och Hespa inför en ev visning och sen även Efni och Linnéa B's Svarten. Nu är det bestämt att nästa vecka åker jag och Alva med Glottis och Hespa till Reynir där de ska tränas vidare inför eventuell visning i juni, spännande! Efni var grym igår, så himla kul att se sin egen vita springare riden:)

Nedan, ett filmklipp på min Enya från Tenglagården.
https://www.youtube.com/watch?v=OKTsRK90qq4&feature=youtu.be

Oj oj, nu blev det ett långt inlägg. Måste ut och börja rida...

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0