Toppenhelg!

Efter en bra vecka med duktiga hästar och världens bästa praktikanter så var det på fredagkvällen dags att åka till Forsen för att döma kvaltävling. Lite nervöst eftersom det var ett tag sen jag dömde plus att det var första gången enligt det nya reglementet. Jag och Eva satt tillsammans så vi kunde diskutera, vilket jag tycker var hur bra och givande som helst!!! Det var en bra tävling, lite stressigt först då vi inte hade nån domarsekreterare, men det löste sig sen. Det var en del fina ekipage och som vanligt god stämning och kul att träffa alla härliga hästar och människor! Blev en sen kväll dock, men det var det värt!

Igår (lördag) började vi dagen med en god brunch här hemma tillsammans med Linnéas kompis Elin, bra start på en bra dag! Sen visade jag och skickade hem en träningshäst, Raudi som varit här i två veckor på töltträning. Han har gjort stora framsteg på så kort tid! Kul när det händer grejer:)
På em röjde jag och Linnéa ur garderober och fixade här i huset och körde sen iväg ytterligare en hästtransport full med skräp. Vi skänkte bort mycket kläder och skor och så, men mycket slängt blev det också. Så skönt!
Myskväll med mina fina, en darling och en lurvig fyrbening vid namn Puma. Det e livskvalité det!

Idag har Lippe flyttat hem till Birgitta i Gränna. Vi alla på gården tackar honom för tiden här hos oss och hoppas att han kommer få det bra i Fingalstorp:) Idi, som har bott här tidigare flyttade "hem" igen idag. Han har varit utlånad på foder till Olivia på Kvinnersta, men fr.om nu så kommer han bo här hos oss och gå med på några lektioner varje vecka. Vår kära vän Anna äger honom och hon kommer säkert hit och rider honom ibland:) Känns jättekul att han är tillbaka, många elever kommer bli glada!

Har idag även hunnit med att visa saluhäst, så nu har jag en pålle här som troligtvis kommer bli Avestabo! Kul:)

Fick finbesökpå kvällskvisten av bästaste Anna som hade med sig maaaaaaaaaaaaaassa fika, mums mums. Precis vad Tess behövde en kväll som denna!!!

Nu... söndagsmys med babydarling...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0