Vet inte vad jag ska skriva som rubrik...hjärnsläpp...

Passar på att skriva lite medan lillsnuffan sover eftermiddag.
Igår kom Lisas tvååriga sto Ninja hit. Hon är e: Kynnir frá Feti.
Hon fick stå inne inatt så släppte jag, Lisa och Emma ut henne i stoflocken i morse.
Det blev lite spring men alla var snälla så det kändes skönt! Då är det numer tre Kynniravkommor i flocken och en fjärde på väg (Fias föl som kommer nästa sommar). Ófelía (också två år) verkade vara den som  var mest intresserad av sin jämnåriga halvsyster! De kommer nog finna varandra.
Emma fotade ihopsläppet så jag kommer lägga ut lite bilder här så fort hon skickat dom.

Hann med lite hjälp av tjejerna med stallet och att rida tre hästar på fm. Lisa tog med sig Efni som handhäst så han fick göra nåt annat, tror han tyckte det var kul! Enya och Kynnir har haft träningssvackor båda två på nån vecka, men idag kändes båda två riktigt bra!
Ställde upp Dottla och Emma tog lite fina bilder på henne så jag ska lägga ut en annons på henne ikväll.
Jag och Lykke har haft finbesök av Malin och Elis. Myspys med lunch, fika och lek! Småttingarna uppskattar varann mer och mer ju äldre de blir, så kul att se:)

Jag tänkte börja med Vivaldi denna vecka, blir nog redan ikväll. Han är ju såld till Karin med ska gå kvar här tills i vår. Jag ska träna honom en månad nu och en i vår innan hemfärd. Han har vilat nu sedan förra träningsperioden då han blev "insutten" och lite styrbar så nu är han nog redo för en ny omgång! Det ska bli kul:)

Dags att förbereda sig för att gå ut i stallet... mörkt och kallt...
Men alltid lika härligt när man väl kommer ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0