Ditt och datt...

Ny vecka, nya tag!

I helgen var jag på Strömsholm på domarseminarium. Intressant med den nya domarhandledningen som börjar gälla 1 april i år. Och kul att träffa alla härliga människor:)
Jag och Johanna Bastman planerar en inofficiell tävling i Orsa i början av april då man kan komma och rida, bli bedömd efter nya handledningen och det blir även en chans för oss domare att "träna". Sen planerar jag och Anette Larsson att ha en liknande tillställning här i ridhuset på Götarsvik i månadsskiftet mars/april. Mer info kommer...

Har börjat med nya unghästen Thengill idag. Vi jobbade från marken i full utrustning (sadel, träns...), då de har vants vid det hemma. Tycker att han verkar svara bra och är "normalkänslig", prickfritt i longering i ena varvet, medan vi hade lite diskussioner i det andra... Tillslut fick vi ändå fint resultat.
Feila har jag tränat förra veckan och denna. Idag var första gången som jag kände att hon tagit till sig av det vi jobbat på. Börjar arbeta mer korrekt i tölten. Hoppas det fortsätter. Tanken är att jag ska ta ridskolehästarna nån/några veckor då och då och rida igenom dom. Känns bra och underlättar i undervisningen också och för eleverna. 
Lille Ganti och jag håller på med tölt. Det var skillnad sen sist! Han töltar inte än, men man känner att det ligger precis nära, så snart så:) 
Gusti fick sig ett styrkepass i ridhuset. Kändes mjuk och trevlig! 

I helgen blir det vintermästerskapen för mig, Efni och Kynnir. Ska bli riktigt roligt!!! Uppladdning för det i veckan!

Fick precis glädjande besked från veterinären som fått svar på blodprovet. Dögg är dräktig!!!! Jaaaaa, jag blir så glad! Då blir det två bebisar i sommar. Tinna i slutet av juni och Dögg i mitten av augusti. Längtar!

Imorgon är det ridskolestart! Ska bli skoj att träffa alla elever igen. 
Finns en plats ledig i vuxengrupp på tisdagar kl 17.15 (jämna veckor). Och ev längre fram i vår en plats i barngrupp på tisdagar kl 17.15 (ojämna veckor) beroende på hästtillgång.
Hör av er till [email protected] vid intresse:)

Nedan en bild på Ikaros från Tuvadalen -10 som är här på inridning.
Han är son till Linnéas Aleiga (e: Mökkur ue: Meitill) och är e: Vaki från Österåker.
Han är till salu, för mer info kontakta Tess på [email protected]

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0