Uppdatering...

Sitter här med min svarta kurrande lilla kamin som värmer mig i kylan, PUMA!!! Vi har morgonmys!
Hästarna står och mumsar mat och jag passar på att få lite gjort vid datan samtidigt som jag äter frulle...

På fm idag kommer Natalie och hjälper mig lite i stallet. Jag ärså lyckligt lottad som har såna fina, bra stalltjejer!
Tack för att ni finns:)
Det blir ridning för hela slanten idag och sen på em bär det av till älskade lillebror för att fira hans 30-årsdag.
Ska bli kul att träffa honom, carro och världens finaste Lion.

Igår var Liturs nya ägare Therese här och red sin häst! Sen hon var här sist har han lärt sig att tölta. Och han gör det bra också, flyter på i ren takt och är mjuk som bara den, Hon kommer få en jättemysig häst!
Det såg så fint ut när de töltade på i ridhuset:)

Ikaros, den nya lilla stjärnan verkar vara en känslig själ med bra rörelser i sig! Han är ju son till Linnéas Aleiga så det ska bli kul att se vad det kan bli av honom!!!
Garpur är en av de mest hårfagra hästar jag stött på... vilken man han har!
Det är en del jobb med tölten men får vi till den så blir det en trevlig ridhäst.
Bilder på dessa två herrar kommer snart...

Lille Ganti rids nu för tiden själv. Han tar som sagt lite tid på sig, men han har mognat väldigt mycket på de veckor han varit här. Mycket lugnare och stabilare.

Mina grållar och jag håller på och tränar in våra femgångsprogram. Fick lite tips på ny gångartsföljd för Efni, så vi håller på och testar nu. Känns skönt att det är i början av säsongen...
Eventuellt åker vi några från stallet och tävlar på vintermästerskapen den 25 januari. Det blir isf årets första tävling.

Bilden nedan är på Menja från Stormbo -10 som varit här på inridning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0