En hästvecka...

Haft en vecka full av jobb (för ovanlighetens skull...)!
Så glad att det äntligen börjar torka upp i hagarna, det behövs verkligen.

Har börjat med Kolfaxi, vi har lite jobb framför oss men jag är helt säkêr på att det kommer bli bra!
Han är väldigt stor och lite gänglig i kroppen än, men rör sig trevligt och elegant och har lätt för sina gångarter.
Vi jobbar med att han ska vara lydig, mjuk och flyta i tölten framför allt.

Sólhar också varit igång hela veckan. Hon börjar verkligen bli en ridhäst. Har vilat nu sen innan jul men känns osm när jag ställde av henne. Hon är öppen för alla gångarter och har rätt tuff stil. Hon förvånar, för när jag började med henne var hon som en liten köttbulle som sprang runt i pass, men hon har ändrat sig otroligt mycket. Hon ska tränas månaden ut och sen åka hem till matte och husse i Göteborg.

Min prinsessa Enya har Natalie ridit denna vecka och även nästa. Tycker redan hon ändrat sig i kroppen. Lite deprimerad var hon nog första dagarna i nya hagen... Hon saknade sina vänner som hon kunde se över staketet (och den fria tillgången på maaat...), men nu verkar hon ganska nöjd med livet igen. Det e kul att se sin egen häst riden av nån annan. Man får liksom ett annat perspektiv på det hela! I sommar ska Enya få åka en sväng på träning till världens bästa syster och tränare My. Passar bra då jag inte kommer kunna rida på ett tag.

Igår (fredag) hade jag besök av en kär vän och tränare som fick rida några av "mina" hästar.
Kul att se dom under ryttare! Alla skötte sig finfint! De som fick dagens stjärna var nog Efni, Glottis och Sól!
Tusen tack bästa!!!

Lugn helg i helgen. Igår hade jag o Linnéa fredagsmys med mamma. Jättemysigt!
Idag åkte vi till Linnéas mamma och ska ha lördagsmys med mello!! Har även varit ute hos Karins häst Mimir en sväng på dan.
En riktig slapparhelg med mammamys kan man säga:)
Bästa mamma och bästa syster är hemma och är hästvakter. Hoppas på att hinna träffa dom en sväng imorgon!

Nedan en bild på Freyr som är här på försäljning. Mer info om honom på salusidan!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0