Lite av varje

Älskade lilltjejen har precis somnat så då passar jag på att skriva lite här.

Vi har varit ute i stallet några timmar jag och Lykke. Vi har mockat, fixat höpåsar och jag ar hunnit med att rida två hästar; Gandur och Enya. Bästa Becca hängde med Lykke medan jag red, tur man har bra inackorderingar:)
Gandur har brutit diagonalen och kommit på hur man använder kroppen för att tölta. Så nu är det bara fortsätta:)
Han e ju bara tre år så han e rätt duktig gossen!
Enya börjar kännas mer "igång", det känns kul inför våren och en eventuell visning! Jag och Linnéa har bytt hästar en dag i veckan så då rider jag Aleiga och Linnéa rider Enya. Det tror jag är jättenyttigt för både hästar och ryttare.

Fick hjälp av världens bästa granne Ludde för en stund sen att köra ut hösilagebalar till stona och till stallet. Guld värt när man inte har möjlighet att fixa själv. Vår kära traktor "Inga" har inte fått börja arbeta än. Topplockspackningen har gått och eventuellt är det nåt mer (kommer inte ihåg vad det heter) som har "sjunkit" och om det är så blir det ingen billig historia. Håller alla tummar och tår för att det bara är topplocket. Så länge Inga inte är igång har Ludde lovat att hjälpa oss. Han är helt sanslöst snäll den mannen, tänk om det fanns fler som han! Då skulle världen vara bra fantastisk:)

Ikväll är det dags att babysimma igen, det e sååå himla kul! Man får ett annat perspektiv på det nu när man själv är förälder! Innan jag började med hästar på heltid, så jobbade jag som babysiminstruktör och simlärare i 8-9 år och älskade det!!! Lykke tycker vatten är bland det bästa som finns tror jag, alltid lika nöjd när vi kommer till simhallen.
Idag ska vi bada med kompisen Elis och sysslingen Joline. Och deras föräldrar såklart!
Gotta go...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0