sjuk...

Ligger i sängen med Lykke och lyssnar på Lykke Li. Det är det mest ansträngande vi gjort idag...
Fick g in efter fodringen och krypa ner under tre täcken. Ont i huvudet, lederna, ja i hela kroppen faktiskt och frös som f_n... Tror att jag kanske måste erkänna för mig själv att jag inte är helt frisk idag, mao sjuk (fast jag är ju aldrig sjuk som ni vet...). Inte kul alls:( Vi hade ju massor att göra idag; rida, bygga hage och annat. Men Lykke är nog nöjd. Mys hela dagen!!!

Imorgon åker vi ett gäng från stallet till Hrimfaxis hösttävling i Kumla. Jag ska tävla saluhästen Frodi i V5, Linnéa ska tävla Aleiga och göra femgångsdebut, Hellan tävlar Títa och Rebecca sina två pållar Ásrún och Kraftur. Och så kommer AK med Pelle också... De kommer redan ikväll, så det blir fredagsmys! Hoppas verkligen att jag känner mig piggare imorgon...

Vi har fått en ny inackordering till stallet; Matilda Rolf och hennes hingst Prestur. Till årssiftet kommer även hennes Tumi. Vi hälsar dom varmt välkomna till Tenglagården och hoppas att de ska trivas hos oss:)

Är så himla glad för våra inackorderingar, de är bäst! Alltid lika positiva:)

På tapeten annars står Unghästmönstring i Hrimfaxis regi nästa helg. Jag ska nog åka med Valkyría och eventuellt Samson. Hade velat ta med mig Marvin, men vågar inte åka nånstans med Tinna och den dyrbara bebisen i hennes mage e: Álfur frá Selfossi.
Tänkte försöka ordna en fölmönstring här hemma nästa år (är planen iaf) och då kan jag ju ha med ett helt gäng Tenglagårdshästar!

I måndags ultraljudades stona. Tinna är fortfarande dräktig med Álfur som jag nämnde tidigare, tack gode gud för det! Fia som jag lånat av familjen Andersson är dräktig med Kynnir!
Dögg är tyvärr tom;( Men hon har ju gett oss tre fina stoföl på raken, så man ska inte klaga. Hon kanske behöver ett pausår, så får vi prova till våren igen!

Här nedan kommer en bild på vår fina Lykke som älskar att bada!


Nähäpp, nu väntas finbesök av Frida och Freja! Bäst att försöka ta sig ur sängen...
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Eurén

islandshästar är så fina har du döpt djuren innan fölen har kommit ur stona?
Har aldrig läst att andra hästägare gör så där av frågan! kram

2014-10-09 @ 15:10:25
URL: http://www.vimeddjur.se
Postat av: Elin Eurén

islandshästar är så fina har du döpt djuren innan fölen har kommit ur stona?
Har aldrig läst att andra hästägare gör så där av frågan! kram

2014-10-09 @ 15:10:28
URL: http://www.vimeddjur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0