Tuvadalshästar!

Idag har jag och Lykke varit på roadtrip ner till Getterum, Småland för att lämna och hämta hästar.
Med oss ner hade vi Sóley och Menja.
Sóley har varit hos oss i över ett år och är mest riden av Emma. Sóley är fyrgångare som härstammar från min första häst Gerpla (mormor). Det har varit kul att ha henne här :) Tack Eva och Carro för förtroendet!

Sóley

Sóley

Mickans Menja har varit här på träning och fick också följa med hem. Önskar henne lycka till med denna fina häst när de ska igång och träna tillsammans efter att matte Mickan fått bebis :)

Har även en till Tuvadalshäst, Lotus från Tuvadalen som är till salu. Se mer info under "till salu".
Nedan, Lotus.




Fick även med mig två Tuvadalshästar tillbaka.
Undís -10 är e Kiljan från Tuvadalen (som är helbror till Lotus ovan).
Hon ska ridas in under två månader. Kul att se vad det blir av denna dam. Extra kul när man ridit in pappan och haft mamman på försäljning!

Den andra damen som kom med hem är ett 3-årigt sto, Litla-Spíra från Tuvadalen
e: Eldibrandur från Skomakarns
ee: Garri frá Reykjavík
u: Litla-Frid från Fors Gård
ue: Mökkur frá Varmalaek

Jag har lånat Spíra för att ta ett föl e: Kynnir.
Så hon är nu utsläppt till honom och de andra tjejerna!
Extra kul då jag även väntar ett föl u mamma Litla-Frid (dräktig m Soldán frá Hvítanesi)!!!

Förutom alla hästar var det såklart jättekul att träffa Eva, Tommy, Carro, Mickan och de andra :)

Medan vi har varit på hästtrip så var Linnéa hemma och jobbade på ridbanan, kul att komma hem när det hänt så mycket! Kommer bli sååå fint!!! Imorgon fortsätter vi.
Bilder kommer....
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0