Unghästbedömning m.m......................................

Oj oj oj vilken dag vi hade igår!!! För er som inte hängt med så hade vi unghästbedömning här igår med Nina Bergholtz.
Förberedelserna har varit många och långa... Framför allt med att få iordning på ridbanan. Tur att vi har världens bästa granne som ställer upp i vått och torrt! Utan honom hade det aldrig gått!!! Bästa Ludde :)
Nu har vi verkligen en egen bana, helt ofattbart! En av våra stora milstolpar :)
Det är bara målningen kvar nu. Det får vi ta i veckan...
I love vår ridbana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fram till sent i lördags kväll höll vi på med förberedelserna, sen upp halv sex igår för att fixa iordning boxar, sätta upp skyltar, vattna och sladda banan och piffa det sista på gården.

Vi hade med fyra egna uppfödningar; Samson, Valkyría, Sibelius och Smilla. Inackorderingarna Ninja och Júni var också med och även syster ysters Snúdur som föddes här...
Sibelius, Valkyría, Samson och Júni vann sina klasser!!! De andra gjorde också bra ifrån sig!!!
Inte utan att man blir lite stolt!
Vår uppfödning Marvin som ägs av Erica Thorstensson vann också sin klass! Jättekul :)
Nu håller vi tummarna för att några av dessa stjärnor kvalar in till Championatet i oktober!
Bilder kommer!!!

Måste vara lite sentimental och tacka mina ungdomar med föräldrar för att ni sålde så gott fika och I just say.... Globen nästa med vår Bond-show!!! Fasiken vad ni är bra!
Tack min bästa darling som sprang hela dagen fram och tillbaka för att skriva ut protokoll för alla hästar! Love you!
Och syster yster My som passade guldklimpen Lykke :)
Och alla andra!!! Ingen nämnd, ingen glömd!

När alla hade åkt hem och lugnet hade lagt sig tog jag och min underbara lilla familj ett kvällsdopp i kalkbrottet. Härlg avslutning på en hektisk men härlig dag!

Vi kör en repris nästa år, var så säkra!

Som vanligt vet jag knappt vad som hänt sen sist... för det är alldeles för mycket för att jag ska komma ihåg allt.

En stor grej är iallafall att Fia från Alby har blivit en del av vår familj på riktigt! Känns jätteroligt:)
Hon ska få fortsätta ge oss fina föl är det tänkt!
Så nu har vi ett till fint avelssto i familjen :)
Hon är betäckt med flotta Prestur frá Haeli, så vi håller tummar och tåt att vi får positivt besked vid ultraljudet.

Som jag skrev tidigare har det hänt en del på gården...
Förutom ridbanan finns det numer en grusväg från gårdsplanen ner till gästhagarna bakom ridbanan! Ludde som fixat :) Han är bara bäst!
Vi har även byggt en till gästhage, eller rättare sagt, den är nästan klar, lite finlir kvar bara!
Vi har börjat förbereda för ridhallen genom att tömma den på allt virke. Det har vi gjort plats för i vedskjulet. Har röjt ur och städat i förrådet bredvid stallet också. Det känns som om det är ordning och reda på saker. Good feeling!

På ridfronten går det framåt...
Jag har börjat rida för Johanna Elgholm igen. Var där med Becca och hennes hästar förra veckan.
Fick värsta kicken!!! Precis vad jag behövde. Har ju legat lite på halvfart de senaste två åren...
Efni och Kynnir kändes jättefina båda två!!! Så roligt )
På onsdag ska vi iväg igen, då tar jag nog med mig Kynnir och Enya!!!

Nähäpp!!! Måste sova. Ska upp om fem timmar....
Får lov att skriva imorgon igen för jag hann inte med allt!!!

Kika gärna in igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0