Vintermästerskapen o lite till...

Igår var vi iväg på årets första tävling, Vintermästerskapen på Strömsholm.
Jag hade bara med mig Kynnir. Det var rätt soft att kunna fokusera på bara en häst, speciellt när man har med sin finaste familjen. Då vill man ju ha tid att ha lite kvalitetstid med dom också.
Lykke uppskattade att kolla på folk och hästar och att träffa "sina" Lag-SM tjejer:)
Vinterns uppladdning för mig och Kynnir har bestått mycket av lösgörande arbete, mycket ridning på stallplan då jag oftast rider medan Lykke sover i vagnen innanför stalldörren. Då kan man inte ge sig iväg på längre turer...
Så egentligen var vi kanske inte helt klara för tävling, men det kändes kul att bara få ett kvitto på att man fortfarande är med i matchen. Det var ett otroligt starkt startfält och vi hamnade precis utanför final. Sammanfattningsvis är jag nöjd med dagen med tanke på omständigheterna! Kynnir ska nu få några dagars välförtjänt vila.

Idag har vi haft besök av Lykkes kompisar Leija och Rut med föräldrar och bästa Gudisen Hellan. Loke och Títa fick ställa upp på lite tolkning, miniskidor och tefat!!! Lykke fick såklart också prova att åka tefat, sittandes i ena mammans knä och den andra på hästryggen. Jättekul tyckte hela familjen!!! Lite fika blidde det också med gänget, myspys!
https://www.youtube.com/watch?v=8tpLqz6RxKc&feature=youtu.be

Jag och Ta Vann stack ut en sväng med Idi och Enya på em, riktigt skön tur i strålande sol och fullt med pudersnö att rida i! Hann även med ett pass med Birtingur som är här på inridning. Det var andra gången jag red honom själv och jag måste säga att han var jätteduktig!

Ut o fodra pållar nu och sen bada liten tjej:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0