29 januari

Insåg just att det är nästan två veckor sen jag skrev sist... Tiden går så fort!
Domarseminariet förrförra helgen var ett av de bättre jag varit på. Det var framför allt nyttigt och intressant att lyssna på Mette Manseth som hade clinic. Sen är det ju alltid lika kul att träffa alla goa människor. Extra kul var att Karin stannade över från fredag till lördag. Vi han med en ridtur på Efni och Vivaldi. Hon red min vita springare! För Vivaldis del var det sista ridturen innan hans vila. Så nu går han bara och har det bra och ska igång igen i mars. nu
Just det, Lykke har varit på sitt första domarseminarium (om man inte räknar förra året då hon låg i magen). Hon var sååå duktig hela helgen, väldens goaste tjej har jag! På lördagkvällen körde hon loss ordentligt och kom bl.a på att hon kunde stå utan stöd och var såååå nöjd! Hon fortsatte även sitt stå upp race när vi släckt för natten o lagt oss... Sen har hon fortsatt hemma och står numer hur stadigt som helst!

I söndags sålde jag vår egna uppfödning Marvin från Tenglagården -14 till Erica i Nora. Han blir granne med Vivaldi! Marvin blir kvar här nån månad, men flyttar hem till Erica vid avvänjning om nån månad. Det känns jättebra återigen att ha hittat så bra köpare! Och som med de andra Tenglagårdshästarna vi sålt, så kommer även Marvin hit på inridning nom 3 1/2 åring.
Nedan, Marvin knappt 1/2 dygn gammal (juni 2014)


Även Dóttla är såld till Lotta i Linköping. Hon åkte till sitt nya hem i tisdags. Allt gick jättebra med lastning och allt, så nu börjar en ny period i hennes liv! Önskar Lotta och Dóttla lycka till på vägen!
Nedan, Dóttla dec 2014.

Vi har fått en nygammal inackordering, Leia från Åkerskogen -12 e: Keilir frá Midsitju. Hon gick ju i vår stoflock en längre period på Götarsvik och är nu tillbaka igen! Hon blev accepterad av flocken direkt, hon kände ju redan några av dom:)

Igår var det babydate på Tenglagården! Lykkes kompisar Elis, Saga och Linnéa kom hit på knytislunch och fika, hur mysigt som helst! Lykke var hur trött som helst sen på kvällen. Det märks verkligen att hon gillar när hennes kompisar är här:)

Idag har vi haft en körig förmiddag jag och Lykke, men eftermiddagen bir desto lugnare! Som tur var kunde Emma och Lisa hjälpa mig med morgonfodringen då Linnéa inte är hemma, så jag slapp släpa ut lillskruttan i ottan. Men vid 9.00 var vi redo för att möta dagen som började med att hovslagaren kom och verkade hela stoflocken plus Friman. Det e alltid lite pyssel att ta in och ut alla o få de i rätt box och hjälpa till att hålla samtidigt som man har en liten i vagnen, det gäller verkligen att tänka på säkerheten! Måste ändå säga att det gick väldigt smärtfritt. Alla unghästar skötte sig helt exemplariskt! Blir lika imponerad varje gång, de är ju knappt hanterade alls men alla 1-3 åringar kunde stå uppbundna snällt på gången när de blev verkade! Det var bara fölisarna Marvin och Björk som vi fick ta i boxarna, men det gick bra det med. Skönt att ha hela gänget gjort samtidigt, så mycket lättare att komma ihåg.

Nähäpp, nu ska jag och Lykke ha lite kvalitetstid, bästa på hela dagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0