Nya stjärnor i träning!

Första dagen på Lykkes inskolning gick bra! Jag var med hela tiden och vi var bara där i en timme så det var mest bara kul att träffa fröknarna och de andra barnen. Lykkes kompisar Elis och Saga var där, så det kändes tryggt :)
Imorgon och på onsdag är det samma igen, så so far so good!

Jag har några nya hästar i träning:

Eyjadís är ett brunt sto född 2011. Hon är e: Kiljan från Tuvadalen (även pappa till Undís och helbror till Lotus) och mamma är Elfa från Stormandebo som jag också har ridit in. Har precis börjat med "Eyja", men hon verkar vara en trevlig tjej som helst rör sig i tölt!

Embla är stoet jag betäckt med Kynnir. Hon är e: Berserkur frá Stykkishólmi och hennes mamma är Efnis syster Freyja från Lönneberga som är u: Garún från Tåkern och e: Safir från Lönneberga. Embla rör sig väldigt trevligt. Trots att hon är oskodd har hon distinkt, bra steg med bra aktion! Vad månne det bli av denna dam?? Nu har jag äntligen börjat med henne. Blir nog en månad till att börja med, kanske lite längre beroende på hur hon känns.
Det här är tjej med skinn på näsan, men ändå lyhörd för signaler, bådar gott!

Undís utvecklas fint. Moa och jag har jobbat med henne senaste två veckorna. Bilder kommer snart!

Förutom dessa unghästar tränas även Efni, Enya och Glottis. Så det finns att göra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0