Smått o gott!

Sitter och skriver fakturor... kul i jul... eller inte!

Idag har två av träningshästarna: Glitra och Framtid gjort sin sista träningsdag.
Båda hästarna ska nu ridas av sina ägare, hoppas det ska gå bra för dom :)
Framtid som varit på inridning har utvecklats till en otroligt mjuk och ridbar unghäst, är mycket nöjd med hennes utveckling!
Nedan: Framtid


Min lille Samson har redan (efter två gånger) fattat grejen med hur han ska använda kroppen i tölt! Duktiga killen :)
Idag började jag även med tölten på Dana vilket kommer gå relativt fort o jag gissar rätt!

Nu är allt klart med Hersir. besiktad och allt klart, hans nya ägare heter Sofie. Hersir kommer vara kvar här som inackordering, viket vi är glada för. Önskar detta fina ekipage all lycka i framtiden!

Saluhästarna Birta och Freyfaxi känns fina. Har även Lotus som är till salu, men han rids just nu av Tuva i stallet. Läs mer om dom på salusidan!

Förra veckan startade ridskolan för året, så imorgon rider de som rider jämna veckor sin första lektion för året. Kul kul! Några nya, men mest "gamla" elever :)

På onsdag är det dags igen! Jag, Matilda och Becca ska till Johanna Elgholm och rida lektion. Jag tar med mig Efni och Enya. Känns jättekul att komma igång igen :)

Nedan: Min lilla Enya -10 som är igång igen efter vila.

I helgen var bästa mamsen här. Det blev en del byggande på ridhallen så nu är vi nästan klara! Bara dörrarna kvar nu. Vi har gjort ramen till den ena och hoppas göra helt klart till helgen som kommer! Bilder kommer självklart :)

Ja ni, det var verkligen lite ihopskrap av vad som händer här...
Av nån anledning skriver ajg alltid så sent på kvällarn så jag är för trött för att skriva ihop nåt mer sammanhängande...Men ska jobba på det, jag lovar!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0