Byte av företagsnamn samt ny mailadress

Nu är man tillbaka till verkligheten och det är fullt med träningshästar på agendan.
Många fina, spännande hästar har jag börjat med. Min Ófelía -12 har gått på vila i två månader och istället har jag satt igång min Samson -12 e: Garri frá Reykjavík som är så sjukt flott! Så glad att han är min :)
De två nya försäljningshästarna Hersir och Freyfaxi verkar vara två artiga och vänliga killar. Fina karaktärer med fina rörelser! Båda är födda 2011, läs mer under till salu!
Dana -12 (e: Viktor fra Diisa) som är på inridning gör små framsteg hela tiden. Hon har en del temperament, men på ett bra sätt. En kul häst att jobba med! 
Fagra e: Berserkur går vi sakta men säkert fram med och hittills har det gått fint! Hoppas det håller i sig :) Ska bli spännande att se hur hon ser ut i vår när hon fält sin vinterskrud och gått ner i vikt...
Framtid -11 är en ny inridningshäst e: Tangó från Gnistan ee: Hraunar frá Efri-Raudalaekur. Jag började med henne förra veckan. Rider henne själv på ridbanan och hon verkar ta det mesta med ro! Hon var redan insutten så här kunde jag gå lite fortare fram.
Júni -12 (e: Ardur frá Lundum) är inne på sluttampen av sin andra träningsmånad. Pga av tappskor samt utgragning av vargtänder har hennes andra träningsmånad blivit väldigt utspridd... men det har funkat lika bra ändå. Efter denna periods slut ska hon vila en månad innan jag sätter igång henne igen..
Tränar även Glitra e: Berserkur. En temperamentsfull tjej som är jätterolig att rida:)

Har under en längre tid funderat på att byta företagsnamn från Tess Ishästar till Tenglagårdens Islandshästar.
Känns mer naturligt nu när vi har egen gård och allt, dessutom är ju Tenglagården vårt uppfödarnamn.
Idag gjorde jag slag i saken och har anmält namnet hos bolagsverket. Har en ny mailadress tenglagå[email protected] men kommer ha kvar den gamla också under en övergångsperiod.
Inom kort ska det bytas namn på hemsidan också, men tills vidare gäller tessishastar.se som vanligt :)

Alla gamla och nya kunder. jag önskar er välkomna till Tenglagårdens Islandshästar!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0