Bra avslutning på veckan...

Gårdagens träning på nya Hrimfaxibanan gick bra! Jag åkte med Kynnir och Ak med Farsan. Linnéa och Hellan var också med:) Det är så himla kul med Kynnir, han känns mer och mer ridbar och blir starkare och bättre!...det enda som inte satt riktigt var passen, så den måste vi jobba på! Håller på o lägger ut filmklipp på sidan! Banan kommer bli kanon, lite kvar att göra. Men oj vilket arbete de har lagt ner och vilket läge! Ser fram emot tävlingen om två veckor! Har i stort haft en bra avslutning på veckan idag. Nu rids alla unghästar utan lina och det har gått kanon! Isold var ute på sin förata uteritt idag och skötte sig med glans:) Imd har haft två dagar med en del hopp och skutt och sura miner, men idag var hon from som aldrig förr! Hon hade nog tänkt över sina synder över natten:) Linnéa fick prova att lägga Efni i pass, de var jätteduktiga! Var kul att se sin vita springare flyga fram... Tinna och jag hade en dip idag, gick inte alls bra...:( Men det kan ju inte gå bra jämt... VI slutade ok dock så jag hoppas att det e det hon minns när vi sätter igång på måndag. Kynnir och jag avslutade dagen med en cykelrunda tillsammans med Ak och Farsan. Mysigt! Det var länge sen vi var ute och cyklade, jag tror han uppskattade det... Just det! Jag har bestämt nu att dagens stjärna är Imd! För att ha gått från surbrutta till positiv och sammarbetsvillig totto nästan över en natt:) Hoppas det håller i sig! Nu e det helg:)

Kommentarer
Postat av: Lena Brosten

Jag gillar verkligen att läsa din blogg Tess.Du ser varje häst på ett fantastiskt sätt. Att läsa om varje individ o hur ni går frammåt är jätteroligt. Längtar som bara den efter våra ridlektioner. Tror snart både hästar o ryttare är i fas. Kram Lena

2011-09-10 @ 07:30:46
Postat av: Tess

Du e gullig du:) Ja, hör av er när ni e på gång! Ska bli jättekul att träffas och köra igång igen:)

Kram kram / Tess

2011-09-11 @ 23:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0