Dagens stjärnor!

Idag var det ridhästarnas dag... Unghästarna har varit i topp de senaste dagarna, men idag var det de vuxnas tur...:) Det har bokstavligt talat spöregnat hela dagen, så det blev ridhuset för hela slanten. Vet inte om det var hästarna, jag, underlaget eller kanske en kombination av alla som gjorde att ridhästarna var såååå duktiga! Efni och jag är på gång nu. Han kändes sjukt bra, speciellt traven var väldigt luftig, stabil, kraftfull och jag kunde rida på och han bara växte! Ivaldi var bara så himla duktig, han kan bli fin den lille gossen. Mycket i huvudet, men om han använder det på rätt sätt så blir det bra! Filippa fick prova honom också och gillade honom. Det var kul att se och nyttigt för Ivaldi med nån ny i sadeln. Aleiga och jag tränade på övergångar och hon kändes kanon, mjuk och ridbar i tölt och trav... Kort sammanfattat: En bra dag trots regnet:) Dagens stjärnor: Efni, Aleiga och Ivaldi. Dom var bara bäst! Imorgon ska jag och Anna-Karin försöka ta oss iväg till Hrimfaxis nya bana i Örsta. Har inte ridit på en ovalbana sen Sm, så det ska bli riktigt roligt! Vet inte vem jag tar med mig, men det blir Efni eller Kynnir. Nästa vecka ska jag försöka åka igen och då tar jag med Tinna och Efni eller Kynnir... Rapporterar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0