Hrimfaxis hösttävling med fyra pållar!


Kynnir och jag i pass på bilden...

I helgen har det varit tävling minst sagt hela tiden... Men kul har det varit!
Tinna gjorde sin tredje tävling ever, två i våras och sen har sommaren varvats med träning och några kortare viloperioder. Hon känns mycket mer positiv på banan nu! Tidigare har hon liksom lagt ner där inne, men nu kändes hon glad och framåt! Efter uttagningen ledde vi T8 på 5.20 med Linnéas mamma Karin tätt efter som tvåa. Idag i finalen kändes hon fortfarande lika glad och vi vann klassen på 5.25! Är jättenöjd med min lilla prinsessa som börjar bli så vuxen! Karin kom tvåa i finalen! Så det var lite extrakul med "familjeseger"!!!

Óskar anmälde vi i sista sekunden till T7. Han är ju till salu och vi tänkte att det var ett bra tillfälle att visa upp honom:) Vi vann klassen på 5.42. Han kändes lite trött i finalen idag, men jag tyckte att han gjorde bra ifrån sig ändå! Duktig pålle!

I F2 red jag både Efni och Kynnir. Efni har ju inte känts på topp i sommar men nu på slutet har det börjat kännas som vanligt så vi snart tillbaka! Gick ut på 5.20 med honom. Nöjd med tölten, fick 6.0 6.5 och 6.5 där.
Lite försiktig i traven och fick inte till första passläggningen riktigt, men med tanke på en del missar så var jag ändå rätt så nöjd. Vi kom till A-final men strök oss eftersom jag bara kunde rida en häst. Nu ska vi ladda om batterierna inför Forsen/Eddatävlingen nästa helg.

Kynnir kändes bra, men ändå kände jag att där finns hur mycket mer som helst att ge! Han blir bara bättre och bättre pållen! Traven var bitvis lite osäker i uttagningen. Passen gick bra, men vi behöver fortfarande mer tempo, så det är det vi måste jobba på... Efter uttagningen ledde vi på 5.77. Det var fina hästar med så det var extra kul! I finalen blev det tyvärr fel varv för oss... Eller rättare sagt allt funkar bättre i det varvet utom passen. Så där fick vi tyvärr inte till det... vilket gjorde att vi slutade på en 2:a plats. men i tölt fick vi 7.0 7.0 6.5!!! Fina poäng i allt, men så räknas ju passen dubbelt... Men men. det är bara att träna mera! Nästa gång då jäklar:)

Sammanfattningsvis kan man säga att helgen har varit väldigt lyckad. Hästarna har varit toppen, bra väder, trevligt bemötande, snälla människor som hjälpt mig med hästarna, underbara nära och kära! Och har träffat många, nya som gamla bekantskaper! Det är det som är så kul med tävlingar förutom själva tävlandet. Att träffas och umgås!!!

På återhörende imorgon. Nu kallar kudden....Natti natti

Kommentarer
Postat av: Åsa Fernholm

Härligt att se dig igen, och ännu bättre vi ses till helgen igen!

2011-09-27 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0