Lite av varje...

Oj vad den här veckan har gått fort!!! Har knappt hunnit med...
Har tränat hästar för hela slanten. Det går framåt tycker jag:) Seidur är troligtvis såld och åker på fredag. Han är härlig den lille killen:) Så lättriden, han bara gör liksom!
Imd, Brana, Isold och Greidi känns mer och mer ridbara. Brana har jag börjat lite med tölten på, hon blir förbannad för det är jobbigt, men hon har inte så svårt känns det som. Nästa vecka kommer hon nog ticka några steg, hon börjar tänkta rätt. Isold töltar nästan bara istället så med henne ska jag börja med traven.
Óskar har fått ta det lugnt några dagar efter tävlingen, men är igång nu igen. Klippt har han blivit också. Han var en aning skepisk när klippmaskinen åkte fram, men han kom ganska fort på att det var rätt skönt så resten av tiden stod han mest och njöt:)
Lilla Dögg 18 år har fått jobba några dagar. Hon skrittas mest bara, men om hon fick bestämma själv skulle hon nog helst springa fort hela tiden, sjukt pigg! Men glad:)
Eldraun har varit igång en vecka nu och trots sin betes/fölmage så känns hon nästan mer ridbar än innan vilan, kul! Imorgon ska hon skos, så vi slipper vara i ridhuset hela tiden.
Melódía har gått från travhäst till tölthäst i ett kick! Hon han kommit på grejen, kul! Och lille Vivaldi han märker knappt att mamma varit borta förrän hon kommer tillbaka:)
Imorgon och på fredag blir det lite bad av salu och tävlingshästar... man har ju en del ljusa hästar, hm......som dessutom tycker om att rulla och göra mig glad!
Nähäpp, nu somnar jag nästan...
Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0