Tävling!

I helgen åkte vi ett gäng från Götarsvik till Stenholmens regionala tävling, vi mötte även upp bästa systeryster som var där och tävlade sin fina Nökkvi. Jag hade med mig båda grållarna och Natalie hade med sig Grodan.

Det var riktigt dåligt väder hela helgen, men framför allt på lördagen, det var som småspik i ansiktet när man red och kallt och blåsigt, usch. Sen hade vi uteboxar också där vinden ven ordentligt. Både hästar och ryttare var kalla och stela... ingen bra kombination:(

Grållarna kändes lite stela o trötta i uttagningarna, men i finalerna idag kändes de båda bättre, framför allt Kynnir. Efni och jag slutade på en 2:a plats i F2. Och Kynnir och jag blev 3:a i F2. Kul att tävlingssäsongen är igång! Nu har vi lite att jobba med, kul att få en liten hint om hur man ligger till...
My och Nökkvi gjorde tvp jättefina visningar i T1 och V1 men strök sig ur finalerna. Grodan och Natalie kom 2:a i
T3 på sin andra tävling ever, de var så duktiga!

På lördagen hann My och jag med att traffa vår kusin också, det var så skoj att ses! Det får vi göra oftare!

Bästa mamma och Lars-Erik har varit häst- och kattvakt hela helgen, var så fint när jag kom hem:)

Nu måste jag sussa, ögonlocken bara ramlar ihop...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0