Vilken bra dag!!!

Jag får två fölisar i sommar, jippi!!! Eldraun fölar runt 20 maj, pappa till fölet är Garri frá Reykjavík!
Magen på Eldis är sjukt stor, man kunde nästan tro att hon skulle föla nu... men några veckor till får man hålla ut...
Sen en bonus!!! Dögg från Knubbo som var på betäckning hos Kynnir i somras är också dräktig!!! Hon ultraljudades två gånger och var inte dräktig, sen efter det fick hon gå med Kynnir resten av sommaren. Magen har sett misstänkt stor ut den sista tiden så blodprov togs för en vecka sen och idag fick jag svaret: DRÄKTIG!!!
Är sååå glad:) Förutom mina två föl kommer även min systers Litla Hind med sitt föl, så tre småttingar blir det här, de kommer bli ett härligt gäng!

Igår var jag och lämnade Ivaldi hos sin nya ägare Linda i Göteborg. Det var kul att se hur han ska bo, mysigt stall och kanonfina hagar. Där får han det bra!!! Idag har Knotte åkt hem till sin nya ägare Brita Pantzar. Det känns också hur bra som helst! Känns himla roligt att sälja häst när det blir såhär bra:) Lycka till med era nya prinsar!

Hästarna jobbar på. Tinna, Efni och Kynnir ska tävlas på Hrimfaxi i helgen, så vi trimmar på:)
Tinna har ändrat sig otroligt mycket i kroppen och börjar se riktigt musklad och fin ut, riktigt kul!
Unghästarna har mognat: Kvikkur, Dottla och Elfa rids alla tre ut själva och flyttar för skänklar och börjar förstå samband mellan hjälperna, de är så duktiga så!!! Jódís som också är här på inridning har inte kommit lik långt än, men har inte varit här så länge heller... Hon har varit lite skeptisk vid upp- och avsittning, men sista dagarna har hon varit nästan helt avspänd! Har även ett 3-årigt sto som är korsning mellan Varmblod/Quarter.
Har några saluhästar också; Glampi, Elfa och Alda, mer info finns under "till salu"!

Nu håller mina ögon på att fll ihop, sängen nästa. Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0