Mycket!

Nu är det mycket! Fast det e kul!!! Åtminstone det mesta av det....
Har haft tvådagars träning på Forsen med 8 glada tjejer från världens bästa Eddalag!!! Det har varit roliga och givande dagar. Inte långt kvar nu!!! Lite mer än en vecka bara....
Min vackra, älskade springare Tinna är halt... hade veterinären ute idag på dan. Vi ska ge det 2-3 dagar och se hur det artar sig... Vill det sig illa så kan inte Johanna tävla nästa helg:( Så himla tråkigt.... och tråkigt för hela laget och för fina Tinna.... Fäller en tår.
När jag tog ut henne nu på kvällen i gången så såg hon mycket bättre ut, så det bådar ju gott!!! Men vågar inte ropa hej än. Men vi kan väl hålla tummarna för att hon blir bra???!!!
Det mest positiva idag är ändå att Tinna är konstaterad dräktig med Midas frá Kaldbak!!! Jisses vad roligt:) Det behövdes verkligen en dag som denna! Bebisen beräknas komma i mitten av juni 2013...
En till rolig grej: Släppte ut Dögg och bebisen till Kynnir idag, hon skall betäckas om på fölbrunsten... Tänkte att det skulle dröja en eller två dagar, men hon blev betäckt redan idag. Kul kul!!! Hoppas hoppas hoppas på att det går lika bra den här gången!!! Skulle vara så kul med en till liten Döggbebis!!! Som pricken över i:et så är Dögg numer min alldeles egen!!! Så nu är hon en i familjen på riktigt!!! Så jäkla kul:) Välkommen Dögg!!!
Har fått rapporter från Sara att Björk blir betäckt av Bangsi! Härligt!! Så vill sig allt väl så kommer det tre föl nästa sommar med bara någon veckas mellanrum...snacka om vältajmat!
Imorgon kommer två nya träningshästar hit! Kul att vara igång för fullt igen! Det är Imd som jag tränat innan och sen en valack, Hilmir som kommer på inridning. Spännande spännande... Nu e det dags att sussa för mig, go natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0