Länge sen...

Har haft så himla mycket så jag har helt enkelt inte varken haft tid eller orkat skriva... Men nu ska jag försöka ändra på det:)

Mycket har hänt sen sist så jag vet inte riktigt var jag ska börja...

I slutet av juni visade jag Birta och Tinna på Stenholmen.
Birta sänkte sin exteriörbedömning (hovar) sen förra året. Men höjde ridbedömningen.
Så totalt höjde hon sig från 7.52 till 7.54.

Tinna fick en exteriörbedömning på 7.98. Hon var ganska tjock, tror hon hade kunnat få högre om hon varit mer slim. Men jag har försökt få ner henne i vikt hela våren och så ville jag inte hon skulle va för smal eftersom hon ska gå med föl nu.
På ridningen fick vi 7.5or och 8or på allt. Slutade totalt på 7.61. Så nu har jag ett alldeles eget bedömt avelssto!!!
Som jag dessutom visat själv:)

Känns sjukt kul och jag är jättenöjd med båda tjejerna!!! Har fått lite blodad tand på den här med att visa hästar...

Tinna åkte för en vecka sen till Midas frá Kaldbak på betäckning. valde mellan honom och en annan hingst. Men valet föll tillslut på Midas och det känns så sjukt rätt!!! Han är helt enkelt outstanding!!! Efter att ha sett honom igen på maskeradtölten på SM igår vart jag bara ännu mer säker på att det är rätt... Ska bli såååå spännande att se vad för litet underverk som tittar ut nästa sommar... Hon är inseminerad redan och jag ska hämta henne på måndag. Så om har tagit sig nu direkt så kommer fölet i början av juni nästa år... Håller alla tummar och tår!!!

Väntar även på att Dögg ska föla... Hon är beräknad till nån gång mellan 7 juli-10 sept...hm... Så det kan i princip komma när som helst.... Hoppas hon inte väntar för länge. Har nämligen tänkt betäcka om henne med Kynnir igen. har beställt ett fuxsto (gärna med stjärn) som sen blir skimmel!!! Hoppas hon hör mina önskningar:) Fast huvudsaken är såklart att fölet är friskt!

Min lille Samson har vuxit till sig och blivit en rejäl grabb. Trodde det skulle bli en liten pålle med tanke på att båda hans föräldrar är ganska små... Men han ser välmusklad och väldigt stadig ut, inte alls liten. Blir nog en riktig tölthäst!

Är på SM just nu. Igår red jag och Kynnir F1 uttagning. Det gick helt ok, men passen var försiktig så den drog ner en hel del... Synd! I övrigt kändes det helt ok.
Det är bara att ta nya tag och satsa på nästa säsong. Ska ut i höst på några tävlingar, men innan dess ska Kynnir få sig en välförtjänt vila och gå med några ston, det kommer han gilla!!!

Gårdagens höjdpunkt var maskeradtölten här på SM. Jag/Kynnir och Lovisa Molin/Haukur satsade stort och gick verkligen in för detta. Vi red som Tarzan (jag) och Jane (Lovisa)... Värsta härliga publikstödet!!! Både vi och hästarna tyckte det var sjukt kul!!! Vi slutade på delad 2:a plats!!! Helgen är räddad:)
Bilder från detta spektakel kommer senare under dagen.

Nähäpp, nu ska jag ut och kolla på hästar!!!











 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0