Hingstfestival mm

Passar på att morgonblogga lite medan hästarna står och mumsar hö
Det har hänt en del sen jag skrev sist,,,

I söndags åkte jag och Kynnir till Stenholmen för att delta på hingstfestivalen!
Vi har legat lågt sedan förra tävlingssäsongen och bara tränat och tränat och tränat, vilket verkar ha gett resultat
Det e inte ofta jag är nöjd med vad jag presterar på tävlingar och så oavsett häst, men nu var jag faktiskt nöjd! Både med mig själv och Kynnir! Blev dock lite missförstånd i sista passläggningen, men det var mitt fel
Min plan sprack liksom, blev lite stressad när de öppnade dörrarna även om jag visste att man inte behövde rida ut direkt
Men men, det får man leva med!
Var inne en gång till sen i samband med betäckningsaktionen och då kändes det lite bättre ändå
Kynnirs betäckningsrätt gick för 7500 kr, det var fyra som budade på honom, jättekul!!!
DUKTIGA, FINA KYNNIR!!!

Ska bli himla kul att en ny betäckningssäsong drar igång! Och framförallt att få se årets Kynnirföl, blir rätt många i år, spännande;)

På hingstfestivalen blev Midas frá Kaldbak favorithingst!!! Det var han verkligen värd;)
Känns oerhört roligt att få ett Midas-Tinna föl i sommar!!!

Har fått hit Carro Sandberg som går Islandshästutbildningen på Strömsholm
Hon ska vara hos mig och göra sitt C-tränarprov de närmsta veckorna
Så nu är vi värsta teamet; jag, Natalie och Carro, kul kul!!!
Unghästarna besiktades igår utan problem så nu är de i full gång!
Hoppas det ska gå bra för Carro och hästarna;)

På hästfronten har det hänt mycket, men hinner inte skriva om allt nu
Glitra har kommit hit för en kort träningsperiod på två veckor, kul att ha henne här Glitterhästen!!!
Gimsteinn har hunnit med uteritt och så har vi börjat flytta för skänklar, han börjar så smått bli en riktig ridhäst!
Imd känns bra, just nu länns det lovande inför vårens avelsbedömning! Så det e kul! Vi måste hitta med tempo i tölten, så det jobbar vi på!
Tildra har ändrat sig en del i ridningen, framför allt är hon bättre i munnen och mer reaktiv, saker händer liksom lite fortare, så det går åt rätt håll!!!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0