Julkänsla

Då sitter man här i soffan med sin älskade, helt jäst efter allt jag ätit idag....och tittar/lyssnar på musikhjälpen som just nu spelar finaste låten People help the people...
En soft dag har et varit idag men har ändå hunnit med en del.
När jag var klar med stallet i morse så var vi ett gäng som red ut på en liten ridtur i regnet...mysigt (trots blött och grått)! Det var jag, Linnéa, Alva, Hellan och Gertrud. Efteråt blev det adventsfika hos mig och Linnéa. Malin och Ingela kom upp också:)
Tror jag tryckte i mig 4 lussebullar, tre av Malins superbullar, en giffel och typ 10 pepparkakor...
7 timmar senare är jag fortfarande mätt! Kunde dock inte motstå en god middag med Linnéa, så nu är jag dubbelt mätt!!!
Har fått en ny träningshäst, Gusti som är en fuxhingst född 2008 e: Metingur frá Vestri-Leirárgördum.
Han ska tränas under våren ed sikte på en eventuell visning i vår/sommar. Ska bli kul att jobba med denna kille.
Nästa helg är det några träningshästar som avslutar sin träningsperiod, bl.a Naepa som blivit en riktig ridhäst! Även Dagstjarna (Döggs barnbarn) som varit på inridning (snart en månad). Hon blir en riktigt fin tjej, stor, långbent och vacker med bra rörelser! Efter nästa helg har jag en hel veckas julledigt! Ska bli skönt att få vila upp sig lite efter en hektisk höst/vinter. Sen har jag ett antal nya träningshästar inbokade och kommer även fortsätta med en del av de "gamla" kompisarna!!! Nytt år, nya tag!!!

Sååå härligt med lite julkänsla i vårt hus. Vi har äntligen fått upp och pyntat julgranen och tänt tredje adventsljuset, underbart!!! Nu e det bara lite snö som saknas...

Här nedan en bild på två av våra fina Kynniravkommor; Sigurrós -13 och Vivaldi-11. Båda är till salu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0