2013

Nytt år - nya tag! 2013 ska bli bästa året nånsin!!!

Har haft lite halvledigt över jul och nyår men nu är träningen av hästarna igång igen och på torsdag även lektionerna! Under hela våren kommer jag ha bästa praktikanten Natalie Karlsson här, ser fram emot vårat fortsatta samarbete!

Mina grållar Efni och Kynnir har haft två veckors semester, Efni väntar på hovslagaren men Kynnir är igång och känns fin! Målen för i år är att göra bra ifrån oss på SM, final vore ju inte fel,,, Och sen får vi se om prinsen eventuellt ska visas om!

Döggs och Tinnas magar växer så det knakar!!! Bebisarna där inne e 5 respektive 6 månader gamla, det närmar sig! Vi väntar med spänning på vad som ska titta ut;) Sen kommer även Björk hit senare i vår som väntar mitt föl e Bangsi från Örvik!

Alla små fölisar växer också, dom e ett sånt härligt gäng de där små busarna, fem små troll!!!
I morse när jag var ute och tittade till dom hittade jag alla utom bebisarna, så jag gick mig på en liten runda och hittade dom efter en stund i en skogsglänta, de såg alla ut som om de var tagna på bar gärning! Busfröna!!! Alltid ute på egna äventyr! Samson blir ju 8 månader den 25 januari och snart e det dags för avvänjning från mamma
Han kommer att flytta till Forsen där även Vivaldi bor, mina pojkar blir stora,,,,

Sålde många fina hästar före årsskiftet till fina köpare! Flera av dom träffar jag ofta genom lektioner och så, kul när man får vara med och följa utveckligen!!!

Har ett gäng nya saluhästar;
Eldraun; Fuxsto m stjärn född 2001 fyrgångare med mycket aktion, jätterolig ridhäst! Tävlad några gånger, pris 65000 kr
Saga; svartskäck sto född 1999 fyrgångare med bra gångarter och vilja, ee Piltur frá Sperdli, pris 55000 kr
Embla; Svart sto född 2001 femgångare, snäll och orädd, lätt för gångarterna e; Bjartur frá Egilsstödum 45000 kr
Rúna; Brunblackt sto född 2007 Mycket flott fyrgångare med stora elastiska rörelser till tävling/avel e; Berserkur frá Stykkisholmi, pris 130000 kr inkl moms
Aldís; Fuxsto född 2007 En tjej med härlig utstrålning, rör sig bra, gärna i trav med fin aktion, troligen femgångare, under inridning hos Tess Ishästar, pris; ?
Muninn; Svart valack född 1996, fyrgångsvalack som passar som familjehäst, snäll och okomplicerad, har gått med i liten verksamhet på lektioner, pris; ?

Kommer även två till saluhästar i slutet av veckan, båda svenskfödda valacker! Mer info om dem kommer!

Hör av er vid intresse, kan ordna en "privat saluhästvisning" med alla 8 hästarna;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0