Gör ett försök!

Hej på er alla!
Gör ett försök med blogginlägg och ser om det kommer ut på nya hemsidan...
Den är fortfarande under konstruktion, men är snart klar!
Känns kul med lite nytt och fräscht.
Valkyría från Tenglagården
Mycket har hänt sen sist och jag vet inte riktigt var jag ska börja:
Största och bästa nyheten är att vi fått tillskott i familjen. Tinna fick en dotter den 8 juni. Valkyría från Tenglagården heter hon och är ett svart sto e: Midas frá Kaldbak. En långbent och elegant tjej, vacker som en dag! Hon travar gärna men har även visat lite tölt... Blir nog min nya fyrgångsstjärna! Sjukt nöjd med denna fina tjej, en riktig fullträff:)
Nu väntar vi två föl till på gården. Björk och Dögg ska föla i månasskiftet juni/juli... Väntar med spänning.

Båda mina grållar är SM-kvalade... Känns så otroligt härligt! Extra roligt med Efni som jag kämpat med i så många år. Det här var ju ett av våra stora mål, så det känns som en seger:)

Kynnirfölen börjar pluppa ut här och där i landet... Hittills fyra föl födda... 3 hingstar och ett sto. Och fler blir det!
Bilder på fölen finns på Kynnirs sida på facebook (Kynnir frá Feti).
I år funderar jag på att betäcka min egen Tinna med Kynnir. Tror det kan bli riktigt bra!!!

En dålig nyhet är att jag är billös... växellådan har pajat.... inte alls vad jag behövde såhär innan semestern och allt (inte för att jag har nån direkt semester, men iaf)... Den är bärgad till verkstan och hoppas få tillbaka den snart!!!

Biljetter till VM är bokade. Vi är ett litet gäng som ska ner och heja fram svenskarna...! Blir kul!

Idag kommer Filippa och hjälper mig i stallet. Är genomförkyld och ska sjunga på bröllop imorgon.
Ska göra mitt bästa för att ta det lite lugnt, men det e inte min starkaste sida....

Skriver mer sen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0