Hästar hästar

Haft en dag fullspäckad med hästar på bredden och tvären... men det e ju inte fy skam! Tänk ändå att man kan få arbeta med det man älskar;)

Kvällen har bestått av lektioner och dagen av att träna hästar. Två av hästarna kändes det lite extra bra med:
Kolfaxi som jag håller på och töltsätter kändes idag för första gången som att han verkligen förstod vad jag försökt tala om i två veckor. Nu tänker han inte bara tölt utan det kommer en sisådär 2-3 steg också! Nu är det slitigaste arbetet över. Härifrån kommer det nog gå lättare!
Sen har vi Ósk som jag har kämpat med att hon e lite låst i ryggen. Men träning ger färdighet, idag kändes det som om hon töltade genom ryggen och då blev takten genast bättre! Hoppas vi fortsätter såhär!

Efter en liten överläggning med mig själv bestämmer jag som enväldigt domare att Kolfaxi blir dagens stjärna;)

Näää, nu slinter fingrarna,,, äär alldeles för trött, dags att sussa. Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0