Internet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var på tiden... idag var de äntligen här från Telia och fixade vårt bredband som vi varit utan i flera veckor... Vi fick färdigt bergvärmen för ett tag sen (men de var lite osmidiga och grävde av bredbandskabeln, suck!) Nu har vi iaf jättevarmt och skönt i huset, så mysigt att komma in på kvällarna till sin lilla familj:) Och jag kan surfa!!!

Idag fick vi även en ny insats till braskaminen installerad, de blev hur bra som helst! Så nu kommer vi kunna ha många myskvällar framför brasan i vinter:)

Kommer knappt ihåg vad som har hänt sen jag skrev sist, men ska göra ett tappert försök och rota i minnet...

Annas lillpålle Július 3 år har kommit till gården. Han är nyligen kastrerad och ska gå och "bli valack" för att sedan ridas in i vinter. Han är undan Katla som Anna tidigare ägde och pappa är Geimfari från Lind.
Hoppas han blir en bra häst till bästa Anna!

Förra helgen (25-26 okt) hade vi kurs för Unn Kroghen här hemma på Tenglagården. Det var en lyckad helg rakt igenom.
Ett glatt gäng ryttare, en bra instruktör, duktiga hästar och härlig stämning. Vad mer kan man önska! Jag själv red mina grållar Efni och Kynnir och så lilltjejen Enya 4 år. Alla tre var duktiga. Enya är inte helt igång än utan bara riden några veckor sen sin vila, men gjorde ändå bra ifrån sig. Efni blev finare och finare och kändes riktigt pampig bitvis, min vita älsklingshäst! Kynnir utnämner jag till helgens stjärna!!! Han var bara helt makalöst fin! Har nog aldrig ridit honom så bra och haft den härliga känslan:) Den ska vi försöka ta med oss i vår fortsatta träning! En riktig kick fick jag! Nu jäklar är vi unstopable!!!
Några kära vänner som kvar lör-sön. Lördagkvällen bjöd på god mat i bästa tänkbara sällskap. Detta får vi göra om snart...
Nytt datum för Unn-kurs är bokat till 3-4 januari 2015. Kommer med mer info om det inom kort.

Här hemma på gården händer det som vanligt grejer...Vi har haft elektriker här och gjort lite småjobb; bl.a så har vi fått värme i sadelkammaren (obeskrivligt skönt)! Vi har fått upp belysning i ett av vindskydden, på gårdsplanen och ut över hagarna för att underlätta vid in- och utsläpp av hästarna såhär i höstmörkret. I stallet har vi gjort lite småfix som att sätta upp täckeshängare och lite annat smått och gott... Det blir så fint så:)
Och ju längre tiden går desto mer rätt känns det med gården. Det känns mer och mer som "vårt ställe", vi trivs såååå bra!!! Lycka:)

Vår älskade lilla Lykke har blivit sex månader gammal. Varje sekund med henne är underbar! Hon är det finaste jag vet och jag trodde inte det kunde bli så, men det blir bara bättre och bättre! Här nedan, två nytagna bilder på Lykke.
 

Har säkert glömt hälften av det jag skulle skriva... Men nu har vi ju internet, så nu kan jag blogga ofta!!! Bra ju:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0