Lykkes 1 årsdag, tävling m.m.....

Blir så arg på mig själv när jag är såhär dålig på att uppdatera i bloggen, men nu såJ
Får nog inte med allt idag, så får skriva imorgon igen…

Jag har en ny saluhäst, Rákatíta ”Títa” från Hallagården, skäcksto född 2001. Mer info om henne finns på www.tessishastar.se En jätterolig häst med tölt som bästa gångart!
Fler nya saluhästar på väg in inom kort. Håll utkik på hemsidan.

De dräktiga stona Tinna, Fia och Dimmalimm börjar bli riktigt runda. Bara en knapp månad till första fölisen är beräknad, Dimma som är dräktig med Kynnir. Det är systeryster My som äger fölet i magen. De andra två ska ha lite senare i sommar.
Vi har även bestämt hingstar för 2015, blir nog fyra ston som sa betäckas. Återkommer snart med vilka ston/hingstar det blir.

Vísa har flyttat hem till sin ägare Anette i Stockholm. Vi önskar dom lycka till på sina framtida äventyr tillsammans!!! Blir kul att få Vísa på inridning om några årJ

Vilken toppenhelg jag har haft!
Har tävlat på Hrimfaxi vår med Efni och Enya och visat upp Kynnir.
Linnéa/Aleiga och Becca/Ásrún tävlade också och Matilda visade upp Prestur, så det var ett helt koppel med hästar som åkte från Tenglagården tidigt i lördags morse.

Enya och jag startade i V5. Hon är bara 5 år och tanken är att hon ska visas så småningom så det här var bara träning för henne att komma ut på tävlingsbanan. Och det gjorde hon med bravur!
Vi låg delad etta efter uttagningen tillsammans med Malin Brännlund och Prinsessa från Emmigården. I finalen taggade vi till och red upp oss till en första plats på poängen 5.83 med bl.a en 6.5 i töltJ Lycklig!!!
Det krävs fortfarande mer bjudning och mer tempo för en visning så vi kommer träna på och förmodligen blir det inte visning förrän nästa vår, men vi får se. Känns hon redo senare i år så kanske…

Förra veckan var jag, Linnéa och Matilda på banan och tränade med våra hästar och fick då ett infall att jag kanske skulle prova att starta Efni i en T3a. Sagt och gjort!!!
Det var första gången vi red en töltklass ever! Och det var såååå himla kul!
Jag njöt varje sekund, min häst är helt fantastisk, love him.
Vi ledde uttagningen och vann även finalen på söndagen på poängen 6.17, duktig pålleJ
Jag fick även Feather Price för fin ridning, det var verkligen dagens höjdpunkt!

I lunchpausen på lördagen visade jag upp Kynnir och Matilda Prestur. Kynnir kändes fin, lydig och ridbar och det kändes som om vi gjorde en bra visning! . Första gången på en ovalbana sen GK SM i september. Han kan den killenJ
Så nöjd och glad med mina hästar den här helgen.
Måste tillägga att det var en väldigt väl arrangerad tävling, bra jobbat Hrimfaxi!

Linnéa och Aleiga red femgång, men fick tyvärr inte till passen i finalen, syndL
Men för mig är ni alltid bäst!!!
Becca och Ásrún red ungdomsfemgången och hamnade på 2:a plats. Bra jobbatJ

Nu har pållarna fått vila två dagar efter tävlingen. Enya får vila hela veckan hon har ju jobbat hårt lilla skruttan!
Imorgon blir det en tripp till Frida och Forsen, kul kul! Vi ska ta med Efni, Kynnir, Aleiga och Ásrún och rida på banan och passa på att hälsa på Frida och FrejaJ
Sen på fredag blir det tävling igen, denna gång på Häringe. Det är en Regional tävling med SM-kval. Jag ska försöka kvala Efni och Kynnir i femgång, men har även chockat mig själv och anmält oss till lite andra grenar… kan ju bli spännande! Bl.a T2 med Kynnir… (vi har töltat på lösa tyglar två ggr, en gång i setember och en gång idag, haha!!!)
Mamma och My kommer och hänger med bästa lilltjejen!

Idag fyller våran älskade lilla Lykke 1 år! Kan knappt fatta att för exakt ett år sedan (kl 22.59) kom denna fantastiska lilla tjej till världen och hon har berikat våra lv varje dag sen dess. Är så lycklig att vi har henne i våra liv. ÄLSKAR DIG FINASTE ÄLSKADE DOTTER!
I morse blev det skönsång och frukost och paket på sängen… Uppskatatt av Lykke, men vi fick sjunga vääääldigt många verser innan hon vaknade, vår llla sjusovare!
På kvällen har vi haft lite födelsedagsfika idag och Lykke har även lekt med kompisar. Hon är sååå nöjd med dagen och somnade bums efter kvällsgröten…

Nu e det natti natti för mig… Hörs snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0