En lyckans dag!

Idag är en lyckans dag :)
Solen skiner och jag sitter och blickar ut över våra fina marker, är så lycklig över allt och alla fina människor jag har i mitt liv! Mammaledig halva dagen idag och får lite kvalitétstid med älskade lilla godingen Lykke...

Igår ultraljudades tre ston, full pott - alla tre är dräktiga!!!
Två av stona är våra... Bästa bästa Dögg är dräktig med tokflotta Prestur frá Haeli som betäcker här hemma på gården i sommar. Tänk att om det går vägen så är det fjärde fölet vi får från henne :) Hon ska kollas igen för säkerhets skull om två veckor för att se att det utvecklas åt rätt håll.
 Dögg från Knubbo
 Prestur frá Haeli

Det andra stoet Embla är inlånad från Mats Jennerholm. Hon är e: Berserkur frá Stykkishólmi och är släkt med Efni på mammans sida. Hon är dräktig med finaste Kynnir :)
 Kynnir

Det tredje stoet är Muska som varit här på betäckning hos Prestur. Också dräktig!!!

Så nästa vår (april) får vi förhoppningsvis tre fina föl här på gården! Litla-Frid/Soldán, Dögg/Prestur och Embla/Kynnir. Även Aleiga ska betäckas med Prestur, men det blir nog inte förrän på nästa brunst, så det blir en senare bebis..

Har fått in några nya träningshästar (bl.a två saluhästar) och en har åkt. Kommer info om dom inom kort!

Kika gärna in på salusidan, där händer det grejer hela tiden nu :)

Nu ska jag och Lykke mysa :) Sen ut i solen!!!
 








 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0