SM-kval, woop woop!!!

Tidigt i morse rullade vi hela familjen mot fina Forsen för GK SM-kvaltävling för mig och Efni.
Det blev en kul dag och vi träffade många goa vänner :)
Som pricken över iet på en bra dag så lyckades vi sätta vårt program och kvalade in till GK SM som går av stapeln i Mönsterås 22-24 juli.
Så sjukt skönt att börja säsongen så bra :) Visst finns det att jobba vidare på, men det känns verkligen som om höstens/vinterns träning har gett bra resultat.. Det som inte satt riktigt var framför allt traven som var väldigtförsiktig. Men jag var nöjd med att jag kunde placera honom och att han kändes ridbar i traven på banan,så får vi jobba på därifrån. I det stora hela var jag nöjd med vår insats, dessutom med tanke på att vi inte varit på tävlingsbanan på drygt ett år. Bästa, älskade häst!!!
Vi tog oss även till A-final och slutade där på en 6e plats. Lite strul med traven även där med lite uppslag. De strckor han travade var dock travkvalitén bättre än i uttagningen. Vi har ju knappt ridit final tillsammans. Tyvärr har Efni oftast få stå över finalerna... men nu så! Träning ger färdighet så det är bara att kämpa på!

Jag hade världens finaste hejaklack; Lykke och Linnéa! Man blir alldeles varm i mammahjärtat när ens lilla goding står och ropar "heeeeeeja mamma"!

Nu har jag ägnat kvällen åt att boka boende i Mönsterås till SM-veckan!  Blir riktigt bra det här :)

När vi kom hem så anlände en ny träningshäst; Gáski från Lillängen som är en 5-årig valack e: Thorvar frá Hólum.
Mer info kommer om honom senare i veckan. Han är till salu till förmånligt pris till en duktig, välbalanserad ryttare som kan utbilda honom vidare. Info kommer under till salu inom kort.

Nu ska jag ut och kolla de dräktiga stona... Vill att fölen ska komma nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0